De Grote Podcastlas
Stel je een huis voor, een gigantisch huis. Met meer dan 50 kamers, variërend van lege balzalen tot kleine gangkastjes. Hoe wil je dan dat de woonkamer eruitziet? Moet het de grootste kamer van het huis zijn? De mooiste? De schoonste? De sjiekste? Vandaag zijn we in de woonkamer. En hij is geen van dit allen. Het is een bescheiden kamertje, maar wat is het een zooitje. De verwarming staat vol aan, er woedt een verhitte discussie waar alle meubelstukken aan meedoen, papieren en puntenslijpers vliegen door de lucht. Ja, wie dit huis bezoekt, betreedt de woonkamer op eigen risico. Maar wie durft, kan worden beloond. High risk, high reward. ✋ Ga naar Lendahand.com [https://www.lendahand.com/?utm_source=grotepodcastlas&utm_campaign=nigeria], gebruik de code 'podcastlas50' en ontvang 50% garantie op je eerste investering, tot maximaal 500 euro. Adverteren in deze podcast, een op maat gemaakte pubquiz als werkuitje of zoek je een andere samenwerking? Mail dan naar info@grotepodcastlas.nl. [info@grotepodcastlas.nl] 🌐 Nog even het paspoortje, wat foto's of kroegfeitjes checken? Die staan op onze website [http://grotepodcastlas.nl/]. 🌍 Instagram. [https://www.instagram.com/grotepodcastlas/] 🌍 Vriend van de show. [https://vriendvandeshow.nl/de-grote-podcastlas] 🌍 Telegramgroep [https://t.me/+YNJhMB9EGZIwYWQ0]. De Grote Podcastlas wordt opgenomen in onze huiskamerstudio in Utrecht en gepresenteerd door Max Gerritsen, Hugo Noordman en Leon Boelens. De eindmontage wordt gedaan door Jonas van Impe. [http://www.jonasvanimpe.nl/] Wil je de podcast steunen? Sluit je dan aan bij onze Vrienden van de Show [https://vriendvandeshow.nl/de-grote-podcastlas] of sluit je aan op Podimo [https://podimo.nl/podcastlas] See omnystudio.com/listener [https://omnystudio.com/listener] for privacy information.
243 episoder
Kommentarer
5Plateau United komt inderdaad uit Jos 😂. Super dat jullie de Belgische provincies gaan doen echt zin in. Vooral de wat minder bekende voor mij althans zoals Henegouwen en Namen🔥
Ben benieuwd, hardcore Africa! Kom er sinds 2012 om de twee jaar bij schoonfamilie…always fun maar constant op je hoede! Nigenerator noem ik het…
Zeggen ze in pidgin English “I no sabi”? Wat leuk. In Suriname zeggen ze “Me no sabi”, ook in de betekenis van “Ik weet het niet.”
Mooie aflevering! Één aanmerking bij de landen die de Igbo steunden: Israël in één adem noemen als een apartheidsstaat met Zuid-Afrika van destijds, is niet correct. Zuid-Afrika had toen een racistische ideologie, die had Israël niet. Het gaat in Israël over van wie het land is. Dat is een wezenlijk verschil.
Leestip: de boeken van Buchi Emecheta, over leven in ibo( igbo) gebied in Nigeria en emigratie naar Londen. Zegeningen van het moederschap, als een tweederangs burger en Kehinde ( idd over een tweeling). Je moet alleen wel tweedehands zoeken, of bij de bieb. Maar moeite waard!
Plateau United komt inderdaad uit Jos 😂. Super dat jullie de Belgische provincies gaan doen echt zin in. Vooral de wat minder bekende voor mij althans zoals Henegouwen en Namen🔥
Ben benieuwd, hardcore Africa! Kom er sinds 2012 om de twee jaar bij schoonfamilie…always fun maar constant op je hoede! Nigenerator noem ik het…