Geggo & Cengiz - Helt Ærligt
Der er sket noget stort siden sidst: Stephanie er blevet døbt. Er I døbt? Snakken ender også på, hvor overraskende det kan være at få børn, og hvor meget arbejde det kræver. Værter: Stephanie Karma Salvarli & Cengiz Mads Salvarli Redaktør: Vera Høj Jabcke Mix & jingle: Jakob Ranum Video: Frederik Schultz
195 episoder
Kommentarer
54Nu har jeg ikke selv børn (selvvalgt) men jeg tror nu at de her forældre I snakker om som altid skælder ud på deres børn, de elsker dem stadig meget højt. Og man skal også huske at det man ser i offentlige situationer som f.eks. en stresset tur ud og handle eller lignende ikke er ensbetydende med at de samme børn får kys og kram der hjemme når der er ro på. Med det sagt, så er jeg selvfølgelig helt enig i at der ER nogen som ikke burde have fået børn. Men de er en helt anden kategori, føler je
Hund (og børn) i bilen sticker er lige så meget for hvis uheldet er ude og man er ude for et trafikuheld.. så ved andre mennesker at der KAN være en hund der kan reagerer uhensigtsmæssigt grundet chock, eller er kommet ud af bilen og er bange.. har du dyr er det derfor også en ide at have et kort i pungen der gør opmærksom på det er dyr i hjemmet der kræver omsorg hvis ejer ender på hospitalet ❤️
Du er lidt gal på den, Stephanie. Der er noget der hedder Gudmor og Gudfar, som er den der bærer barnet. Se under Folkekirken.
Nej, hun har fuldstændig ret. Alle står som faddere i kirkebogen, men den der bærer barnet kaldes Gudmor, men det er blot noget vi kalder det. Ikke noget officielt skrevet ned.
Hund i bil sticker er af samme årsag som barn i bil - LAD VÆRE MED AT KØRE OP mig, for der sidder hunden oftest, ligesom børnene sidder bagved 👌
Synes ikke man burde blive døbt, eller døbe sine børn hvis man ikke er troende 🤍 Men sød historie Stephanie, at du skal døbe Ollie 🥹
Nu er det ikke hende der skal døbe Ollie, hun skal stå fadder 😅
Er jeg med på, dårligt formuleret af mig - tænker man forstår hvor jeg vil hen.
Min mor har en hund med diskusprolaps, og så vidt jeg har forstået er det for at fortælle de bagvedliggende at hun godt kan køre langsomt i sving og bruge lidt længere bremselængde.
Jeg syntes at man burde tage hensyn til hunde i bil såvel som børn. Hvis man ikke vil ligge op i numsen på en bil med børn i og køre agressivt, så burde man heller ikke når det er en hund. En hund har samme følelser og mentale tilstand som et barn på 3 år. Og så er vi nogen som netop ser vores hunde som det vigtigste. Personligt er jeg ikke så heldig at kunne få børn så jeg bruger alt min kærlighed på mine hunde🥰
Jeg har et klistermærke af en hund som sidder og kigger bagud på bilen bagved (altså ikke tekst), for han er min baby, og at en menneske baby skal være “vigtigere” at tage hensyn til end et andet levende væsen, synes jeg personligt er en sær prioritering. “Hund i bil” er det samme som “børn i bil” eller andre klistermærker såsom djævlehorn, øjenvipper eller “hvis du kan læse det her, kører du for tæt” eller hvad end folk finder på for at pimpe deres bil så den bliver mere personlig 😁
Har selv klistermærke med Hund i bil, da vores er så lille og intet siger, hvis der skulle ske noget ved folk der evt. kommer en til hjælp at der en hund. Det er både til hensyn for hunden og til dem der er bange for hunde.
Tak for den snak om børn er selv i et forhold hvor jeg ikke har lyst til børn men min partner vil gerne og jeres snak lettede mine skuldre lidt tak for jer🎀💐
Tænker klistermærket både med baby og hund også er til når man parkere.. så andre kan tage hensyn ift at man skal have en autostol ind eller et barn i autostol eller en hund bagi.. så man ikke parkere lige i røven eller helt opad..
Vi boede sammen, fik et barn, flyttede fra hinanden da barnet var 2 år, kørte forskellige deleordninger (alt efter barnets alder) men var stadig et par ☺️ COLA forhold med barn. Han betalte børnebidrag og vi havde seperat økonomi.
Træls larm fra tøjet 😳
Du ser godt ud med den vest👏🏻 Skidt med den larmer lidt, den er cool 👏🏻
Min søster og hendes mand boede hver for sig. Fik et barn. Nu bor de så sammen. Men først efter fire år. Det kan man sagtens. ❤️❤️✌🏼
Man betaler kirkeskat i DK. Så derfor er dåb, konfirmation og bryllup "gratis"
Ja det findes 😁 jeg har en veninde som har et barn med sin kæreste, men de bor ikke sammen og har ikke plan om at skal bo sammen lige pt da de har børn fra før som går i skole i forskellige byer Det kan nemt fungere, for nogen er det faktisk bedre. Min kæreste og jeg bor heller ikke sammen, men har børn sammen boede dog sammen da vi fik vores barn
Uh Stephanie ! Den skjorte der du har på - wauw den er flot 🥰 du ser så godt ud💞 Cengiz … den vest der 😛 den laaaarmer 😛
Som ambassadør for Børns Vilkår kan man vel ikke være i tvivl om hvorvidt der er forældre der ikke elsker sine børn ❤️🩹
Lige til Cengiz. Min kæreste og jeg er kærester på 8 år, og har en søn, vi bor ikke sammen, vi bor dog i samme by og ses tit, det er bare hvad der fungere for os selvfølgelig 🙏🏻 og har boet hver for sig hele tiden
Og lige sidde kommentar han bor hos mig, og faren. Det hedder et COLA forhold 😂😇
Jeg har en veninde som har en kæreste. De har været sammen i 20 år, de har boet sammen, og har en søn på 13 år. Måske da han var 7 år, valgte de st flytte fra hinanden men stadig været kærester / familie . Og det trives de bedre med. De kunne ikke bo sammen 😂 Men har det godt og laver alt familie ting sammen og ses hver dag. Betaler så 2 huslejer. 😁
Jeps det findes!. Her i den lille by jeg bor i, der bor et par som har 2 teenagere. De har kun kort boet sammen, men det fungerede ikke for dem. Så hun bor i et hus med børnene, han har en lejlighed, men er på besøg hos familien nærmest dagligt. Det fungere for dem i hvert fald. 😉
Min mand går også til frisøren 1 gang i ugen - tror faktisk det er meget normalt 😅
Jeg er blevet gift to gange af en borgmester, og det var gratis 😅
Søde begge to der er også en religion der hedder Asa tro og der er mange guder og gudinder
Når jeg har mine hunde i bilen er jeg mere rolig i sving og drejer roligere så de ikke vælter rundt, måske andre bilister vil tænke kør nu menneske
Min bedste veninde skal have et barn med sin kæreste, og de bor ikke sammen 😁 Det er dog planen på sigt, at de vil bo sammen. Men ikke nu.
Da min daværende kæreste og jeg valgte at få børn, boede vi ikke sammen og kom heller aldrig til det. Han boede på Fyn og jeg selv i København. Vi begge fungerede bare bedre hver for sig. Så det kan sagtens lade sig gøre. 😊
Min søster har 3 børn. 2 med det samme mand og en med anden. Hun har ikke været kærester med nogen af dem.
Det der med klistermærker på bilen..... 🙄 Et klistermærke fra t-hansen giver IKKE en ret til særbehandling på vejene. Man skal køre ordentligt uanset hvad, man skal ikke være særligt opmærksom bare fordi der sidder et klistermærke som alle og enhver i virkeligheden kan sætte på sin bil. Hvis folk køre som idioter så ændre et lille skilt alligevel ingenting... Kan kun se det smarte i oplysningen i et evt uheld.
Jeg har et par gange læst opslag om par som ikke bor sammen men får børn sammen
Man kalder det COLA ordningen, hvis et kæreste par vælger ikke at bo sammen og har børn
Yes, vi har 3 børn og bor hver for sig 🥰
Jeg vil gerne have et klistermærke hvor der står børn og forældre i bilen for man skal jo også passe på forældre 
For en gangs skyld er jeg enig med Stephanie - især fordi jeg tager IKKE hensyn til folks hunde fordi langt de fleste hundeejere ikke tager hensyn til nogen som helst andre 🤷🏼♀️😂
Det gratis at blive gift i kirken, hvis man bor i sorgnet og hvis man fx er flyttet væk men gerne vil giftes i den kirke man er døbt eller konfirmeret i, så det også gratis eller skal man betale et gebyr
Jeg er lige blevet gift i kirken i weekenden, og det var gratis 😊
Altså jeg køre langsommere rundt i sving når min hund er med, så han ikke flyver rundt i bagagerummet😂 Så måske derfor. Så ved folk at det fordi der er en hund 🤔
Altså jeg er blevet viet er borgmesteren på rådhuset, Det er ofte borgmesteren der gør dette når du bliver gift på rådhuset Og det koster altså ikke noget 😀
Du skal også være konfirmeret for at stå fadder, og for at blive konfirmeret skal du være døbt😊😊
Du behøver ikke være konfirmeret for at stå fadder, Jeg er selv kun døbt og stået fadder, Men jeg er ikke konfirmeret
Jeg er heller ikke konfirmeret men har været gudmor (fadder) intet problem. Jeg er døbt
Den eneste forskel, er en procent mere i skat🥲
Der er noget der hedder en gudmor/gudfar, det er den person der bærer barnet i kirken og op til døbefonten, og holder barnet imens☺️
Så jo, det bliver skrevet hvem der er gudmor osv, fik lige døbt min søn i lørdags, og der står min søster som gudmor. Min fætter, min søns onkel’er står som fadder 🥰
Min nabo og hans kæreste har barn sammen, men bor ikke sammen, og de er lykkelige på 5 år 🌸
Det er helt rigtigt det er så politiet kan se at der er en hund i bilen hvis der sker et uheld. Det fik vi af vide at en politimand i vores familie. Han sagde at de ikke kigger efter om der er en hund i bilen ude det klistermærke 
Dem i snakke om med 90/10 han havde to børn i forvejen og havde ikke et ønske om flere børn. Men ville gerne giv hende et barn 
Jeg ved heller ikke altid hvilken vigepligt jeg har
Du kunne det godt være du skulle læse op på det igen 🤗 Hehe. Jeg ser ofte folk ikke overholder deres vigepligt. Så du er langt fra den eneste. 😳
Nu har jeg ikke selv børn (selvvalgt) men jeg tror nu at de her forældre I snakker om som altid skælder ud på deres børn, de elsker dem stadig meget højt. Og man skal også huske at det man ser i offentlige situationer som f.eks. en stresset tur ud og handle eller lignende ikke er ensbetydende med at de samme børn får kys og kram der hjemme når der er ro på. Med det sagt, så er jeg selvfølgelig helt enig i at der ER nogen som ikke burde have fået børn. Men de er en helt anden kategori, føler je
Hund (og børn) i bilen sticker er lige så meget for hvis uheldet er ude og man er ude for et trafikuheld.. så ved andre mennesker at der KAN være en hund der kan reagerer uhensigtsmæssigt grundet chock, eller er kommet ud af bilen og er bange.. har du dyr er det derfor også en ide at have et kort i pungen der gør opmærksom på det er dyr i hjemmet der kræver omsorg hvis ejer ender på hospitalet ❤️