Sana on vapaa

175. Olemmeko itsekkäitä paskiaisia?

🔥💜2.1K4237 min · 25. juni 2026
episode 175. Olemmeko itsekkäitä paskiaisia? cover

Description

Onko meistä kaikista tullut itsekkäitä narsisteja? Vellommeko liikaa omissa tunteissamme? Kiinnostaako meitä vain omat tarpeemme? Tässä jaksossa Sointu ja Janni miettivät, ruokkiiko henkilöbrändiyrittäjyyskin pelkkää minäkeskeisyyttä? Uusi jakso joka torstai. IG: @sanaonvapaa @jannihussi @sointuorvokki

Comments

42
ginnys
ginnys

Keski-Euroopassa jo vuosikymmenen asuneena ja täältä käsin tätä havainnoineena uskallan väittää, että Suomi ja on ihan eri levelillä muiden ihmisten huomioimattomuudessa. Keski-Euroopassa on peruskäytöstavat edelleen ihan voimissaan, esim. rattaiden tai rollaattorin kanssa kulkevaa autetaan, raskaana olevalle tai vanhukselle annetaan istumapaikka, naapureita tervehditään. Suomessa käydessä seuraan shokissa, miten epäkohteliasta ja itsekästä meininkiä siellä nykyään on 🥲

j4356

Ja siis tää Keltinkangas-Järvisen kirja on hyvä ja allekirjoitan paljon asioita mutta jossain joku oli hyvin kommentoinut, että kirjan kirjoittaja on kyllä täysin sokea oman sukupolvensa narsismille. Sointu sanoi hyvin, tuosta mitä se ”yhteisöllisyys” oli ennen. Moni näkee ehkä hieman romantisoidun kuvan siitä että ennen oli kaikki paremmin näkemättä niitä varjopuolia. Lisäksi kun ihminen miettii helposti olenko narsisti niin se on hyvä muistaa että narsisti harvoin osaa pohtia onko hänessä vika

1 month for 9 kr.

Then 99 kr. / month · Cancel anytime.

  • Podcasts kun på Podimo
  • 20 lydbogstimer pr. måned
  • Gratis podcasts

All episodes

175 episodes