Dijkhoff & Segers
Esther Ouwehand trad onlangs af als fractieleider van de Partij voor de Dieren. En ze is nu, zoals ze het zelf zegt, de nummer 3. Ze beschrijft hoe de politiek steeds meer is verworden tot een verzonnen cultuuroorlog, waarin iedereen een beetje soldaatje speelt. Ouwehand merkte dat ze daarin steeds vaker moest optreden als figurant. En daar was ze klaar mee. We blikken terug op haar tijd als voorvrouw: hoe ver je als fractievoorzitter af kunt komen te staan van het echte politieke handwerk, en hoe een stap terugzetten er bij haar partij aan toe ging. En we kijken vooruit: naar de koers van de Partij voor de Dieren onder nieuwe leiding, en naar het onmogelijke dilemma waar elke rechtstatelijke partij mee worstelt: reageren op extreemrechts, of negeren? Waarin Ouwehand is helder over de rol van de VVD: ‘die heeft volledig de ruimte gegeven aan het afbreken van de rechtstaat’.
213 afleveringen
Reacties
3Fijn tegengeluid voor in jullie podcast, het zou nog fijner zijn als jullie het tegengeluid ook laten uitspreken en niet keer op keer onderbreken.
Ongefilterde blik? (Eigen omschrijving van deze podcast).
Wederom, topuirzending!
Fijn tegengeluid voor in jullie podcast, het zou nog fijner zijn als jullie het tegengeluid ook laten uitspreken en niet keer op keer onderbreken.
Ongefilterde blik? (Eigen omschrijving van deze podcast).