Cover image of show Livet på lätt svenska

Livet på lätt svenska

Podcast door Sara Lövestam och Isabelle Stromberg

Zweeds

Cultuur & Vrije Tijd

Tijdelijke aanbieding

1 maand voor € 1

Daarna € 9,99 / maandElk moment opzegbaar.

  • 20 uur luisterboeken / maand
  • Podcasts die je alleen op Podimo hoort
  • Gratis podcasts
Begin hier

Over Livet på lätt svenska

En podd om livet på lätt svenska - för SFI och alla som lär sig svenska. (A friendly podcast in simple Swedish!) Vi pratar om livet i Sverige, kultur och personliga upplevelser. Och vi pratar mycket om svenska språket, som Isabelle studerar. Sara Lövestam är en svensk författare och sfi-lärare. Isabelle är en amerikansk filmstudent som bor i Stockholm.

Alle afleveringen

114 afleveringen
episode #110 Sista avsnittet artwork

#110 Sista avsnittet

Det här är sista avsnittet av Livet på lätt svenska - men vi fortsätter på Patreon! Vi pratar idag om vad vi har lärt oss om språk, Isabelle får svara på om hon läst hela Saras bok och Sara visar vad hon kan på luganda. Tack alla som har lyssnat - och följ med oss till Patreon om ni kan och vill!

04 nov 2025 - 34 min
episode #109 Förnya sig artwork

#109 Förnya sig

Hur känns våra namn på olika språk? Är Sarah på engelska samma sak som Sara på svenska? Vi svarar också på en fråga om att förnya sig, och Isabelle berättar om en "stor" förändring.

28 okt 2025 - 23 min
episode #108 Ändra, växla, variera artwork

#108 Ändra, växla, variera

Vad är skillnaden mellan ändra, växla och variera? Vi pratar också om när Isabelle flydde från ett språkläger - och om den enda meningen som Sara kan säga på franska.

21 okt 2025 - 14 min
episode #107 AI och jobbintervju artwork

#107 AI och jobbintervju

Vad ska man tänka på i en jobbintervju? Och kommer AI att ta våra jobb? Vi ger våra bästa tips - och förklarar varför människor är som höns.

14 okt 2025 - 23 min
episode #106 Starta eget företag artwork

#106 Starta eget företag

Vad är bra med att starta eget företag? Vad är moms, enskild firma och aktiebolag? Kan man vara frilans utan eget företag? Isabelle har många frågor. Sara har många (men inte alla) svar, i ett extra långt avsnitt om att starta eget företag.

07 okt 2025 - 37 min
Super app. Onthoud waar je bent gebleven en wat je interesses zijn. Heel veel keuze!
Super app. Onthoud waar je bent gebleven en wat je interesses zijn. Heel veel keuze!
Makkelijk in gebruik!
App ziet er mooi uit, navigatie is even wennen maar overzichtelijk.

Kies je abonnement

Tijdelijke aanbieding

Premium

20 uur aan luisterboeken

  • Podcasts die je alleen op Podimo hoort

  • Gratis podcasts

  • Elk moment opzegbaar

1 maand voor € 1
Daarna € 9,99 / maand

Begin hier

Premium Plus

Onbeperkt luisterboeken

  • Podcasts die je alleen op Podimo hoort

  • Gratis podcasts

  • Elk moment opzegbaar

Probeer 30 dagen gratis
Daarna € 11,99 / month

Probeer gratis

Alleen bij Podimo

Populaire luisterboeken

Begin hier

1 maand voor € 1. Daarna € 9,99 / maand. Elk moment opzegbaar.