Baarli og Benjamin går i terapi
Det lukter kristenmanns blod når Vebjørn Selbekk er tilbake i studio – for tredje gang – og Niklas åpner med full fyring før de tar den samtalen mange har etterlyst: Pride, flagging og hva som egentlig skjer når skolegården blir en arena for markeringer. Det blir overraskende mye enighet om ytringsfrihet, trygghet og at skeive ofte er blant de første som rammes i autoritære samfunn – samtidig som frontene ligger der: Er regnbueflagget et inkluderingssymbol eller en politisk markør, og bør foreldre kunne holde barna hjemme? Underveis snakker de om FRI, kjønn, undervisning og hvorfor debatten alltid ender i skyttergraver. Målet er ikke Dagsnytt 18-balanse – men faktisk dialog.
307 episodes
Comments
4For en håpløs diskusjon 😪 pride flagget er noe av det mest uskyldige vi har, det står ikke for noen som helst trusler. Fargerikt fellesskap 🏳️🌈 det vil vi jo ha. Diskusjon med personer som Sellbekk er helt fåfengt. Dere er gode Benjamin og Niclas 🏳️🌈 💙💙🏳️🌈 det norske flagget er ikke nok, da hadde vi jo ikke hatt nodn diskusjon om dette da 🫂🫂🫂
Kred til Niklas og Benjamin for å beholde roen. Maken til provoserende argumentasjon. Pride i skolen er viktig for å vise at alle er like mye verdt og fortjener samme resept uavhengig av hva eller hvem man definerer seg som eller hvem man blir glad i. 🏳️🌈🏳️🌈🏳️🌈
Dere gjør et fantastisk forsøk i denne samtalen. Kudos!
Blir så provosert og lei meg for alle disse fordommene mot pride og pride flagget. Det står for mangfold og aksept for alle! 🏳️🌈 det er foreldrene som lærer barna fordommer mot dette med å blåse det opp og nekte barna å gå på skolen visst det flagges. Vebjørn, få opp øynene dine!! Niklas og Benjamin TAKK for den diskusjonen dere tar med Vebjørn. Dere er jaggu gode! 🩵💚🏳️🌈
For en håpløs diskusjon 😪 pride flagget er noe av det mest uskyldige vi har, det står ikke for noen som helst trusler. Fargerikt fellesskap 🏳️🌈 det vil vi jo ha. Diskusjon med personer som Sellbekk er helt fåfengt. Dere er gode Benjamin og Niclas 🏳️🌈 💙💙🏳️🌈 det norske flagget er ikke nok, da hadde vi jo ikke hatt nodn diskusjon om dette da 🫂🫂🫂
Kred til Niklas og Benjamin for å beholde roen. Maken til provoserende argumentasjon. Pride i skolen er viktig for å vise at alle er like mye verdt og fortjener samme resept uavhengig av hva eller hvem man definerer seg som eller hvem man blir glad i. 🏳️🌈🏳️🌈🏳️🌈