Follow the Money interviewt
In deze aflevering van FTM Interviewt spreekt redacteur Harm Ede Botje met klimaatjurist Margaretha Wewerinke-Singh, die de afgelopen jaren de eilandstaat Vanuatu bijstond. Ze was nauw betrokken bij de klimaatzaak die Vanuatu aanhangig maakte bij het Internationaal Gerechtshof in Den Haag. Vorig jaar juli kwamen de rechters met een baanbrekend advies waarin landen werden verplicht het klimaat te beschermen om zo burgers wereldwijd een schone en gezonde leefomgeving te garanderen. ‘Ik ben erg verheugd over het resultaat,’ zegt Wewerinke-Singh.
76 episodes
Comments
0Be the first to comment
Sign up now and become a member of the Follow the Money interviewt community!