
Swedish
Culture & leisure
Limited Offer
Then 99 kr. / monthCancel anytime.
About Livet på lätt svenska
En podd om livet på lätt svenska - för SFI och alla som lär sig svenska. (A friendly podcast in simple Swedish!) Vi pratar om livet i Sverige, kultur och personliga upplevelser. Och vi pratar mycket om svenska språket, som Isabelle studerar. Sara Lövestam är en svensk författare och sfi-lärare. Isabelle är en amerikansk filmstudent som bor i Stockholm.
#110 Sista avsnittet
Det här är sista avsnittet av Livet på lätt svenska - men vi fortsätter på Patreon! Vi pratar idag om vad vi har lärt oss om språk, Isabelle får svara på om hon läst hela Saras bok och Sara visar vad hon kan på luganda. Tack alla som har lyssnat - och följ med oss till Patreon om ni kan och vill!
#109 Förnya sig
Hur känns våra namn på olika språk? Är Sarah på engelska samma sak som Sara på svenska? Vi svarar också på en fråga om att förnya sig, och Isabelle berättar om en "stor" förändring.
#108 Ändra, växla, variera
Vad är skillnaden mellan ändra, växla och variera? Vi pratar också om när Isabelle flydde från ett språkläger - och om den enda meningen som Sara kan säga på franska.
#107 AI och jobbintervju
Vad ska man tänka på i en jobbintervju? Och kommer AI att ta våra jobb? Vi ger våra bästa tips - och förklarar varför människor är som höns.
#106 Starta eget företag
Vad är bra med att starta eget företag? Vad är moms, enskild firma och aktiebolag? Kan man vara frilans utan eget företag? Isabelle har många frågor. Sara har många (men inte alla) svar, i ett extra långt avsnitt om att starta eget företag.
Choose your subscription
Limited Offer
Premium
20 hours of audiobooks
Podcasts only on Podimo
All free podcasts
Cancel anytime
1 month for 9 kr.
Then 99 kr. / month
Premium Plus
Unlimited audiobooks
Podcasts only on Podimo
All free podcasts
Cancel anytime
Start 7 days free trial
Then 129 kr. / month
1 month for 9 kr. Then 99 kr. / month. Cancel anytime.