Mørkeland
En værtsfamilie blev bekymret, da deres au pair ikke kom hjem en onsdag i december. De meldte hende savnet næste dag, men politiet nåede knap at iværksætte en eftersøgning, før den unge kvinde pludselig selv dukkede op, ilde tilredt og med en hårrejsende historie om, hvor hun havde tilbragt det seneste døgn. Bagefter handler det om en teenagepige, der ledte efter sin lillebror på familiens gård, efter at frokosten stod klar. Da hun trådte ind i en af gårdbygningerne, så hun til sin rædsel en enorm blodpøl på gulvet. Men hvor kom den fra? Der var ikke et såret dyr eller menneske i nærheden. Så løftede hun blikket og så, at blodet dryppede ned fra høloftet ovenover. Assisterende klip: Anders Eske Musik: Bensound Sag 1: 00:06:01 Sag 2: 00:39:06 Bemærk: Tidsangivelserne kan flytte sig lidt som følge af indlagte reklamepauser.
384 episodes
Comments
58Kan moren til den unge mand dække over sin søn??
Tænkte det samme!
Det er i hvert fald noget, flere tænker 🥹
HVIS hun lyver om det overfald, så må der være en god grund til det, især hvis hun går så langt som at tilføre sig selv de skader, ville gerne vide hvordan værtsfamilien er, eller hende familie derhjemme, der må være en grund til at lyve på den måde. Men jeg tror heller ikke at hun løj fra starten, der er sket noget i det hjem hvor hun “festede”, om moren ikke ved det eller om hun dækker over det, det ved jeg ikke. Jeg tror bare ikke at hun har kunne overskue alt det der blev sat i gang.
Hvis jeg sad i en bil der kørte med 160km i timen, så kan jeg love for at jeg ikke ville prøve at skubbe til chaufføren eller hive i rettet…før måske til aller aller sidst hvor det gik op for mig at vi var ved at ramme en mur. Ville mere sidde og råbe og skrige
God pointe
100 års gamle drab hver gang er simpelhen for kedeligt efter min smag🙄
Alright, noteret ☺️
Sindssygt at skrive, når vi snakker om at nogen er blevet slået ihjel! 😮💨😳
Enig 🙏🏻
Det ikke bare en polsk kvinde, det er en katolsk kvinde og de overnatter ikke alene hos det modsatte køn
Det er også væsentligt.
Det er morens søn der har gjort det.
Det var en vanvittig smuk parade. Arsenal vandt Premier League. Det er 22 år siden sidst ❤️ London is red ❤️
COYG ❤️❤️❤️
Arsenal tabte
Nej Lea. De tabte ikke Premier League, den vandt de som skrevet. Men ja, hvis du taler om champions League. Ja så tabte de 🙃🙂
Jeg tror 100% at moren dækker over sin søn.
Det er i hvert fald en overvejelse værd.
Kunne sandheden være lige imellem. Det var en friviliig sammenkomst. Men at de unge mænd har været voldige og har voldtaget hende. Moren er hjemme men ved ikke noget. Pigen kunne være truet til stilhed. Hun opdigter historien da hun er traumatiseret men ikke kan anmelde de rigtige. Da moren så ringer til politiet føler den polske pige ikke at nogle vil tro på hende hvis hun fortalte sandheden.
Er de ikke katolikker i Polen? Måske der er noget der, der kan spille ind?
Ja jeg så det, det kommer jeg ikke til. Jeg har ikke råd til at betale alle de steder. Æv, det lød ellers ret vildt.
Måske er der noget prøveperiode? Den er nemlig ret vild 😅
The Crash. Min mening er, at hun gjorde det med vilje. Jeg har hørt om den før.
Ej jeg har virkelig virkelig svært ved at tro at Kenzi kørte ind i muren med vilje. Ihvertfald at hun forsøgte at dræbe de to drenge. Det virker helt helt crazy at hun bare kører direkte ind i muren. Vild dokumentar!!
Jeg tænker også at mor søn måske ik har rent mel i posen. Måske er hun blevet truet til at lave historien om.
Hvad med munchhousen by proxy ?
Virkelig spændende at høre om drabet på gården for er ret sikker på at det er den gård min moster ejer og har gjort siden start 2000 Har dog aldrig vidst at der skulle hav været foregået et drab der🫢
Ej stop... jeg har været på ridelejr på Digelsgård!
😅😅
Mørkeland Danmarks anden bedste True crime podcast
Ved godt det er irriterende, men det udtales O-pair ikke AV-pair 😊 virkelig spændende sag. Faktisk slet ikke til at gennemskue. Den kommer til at leve lidt i mit hoved.
Så rigtigt, beklager 😅
Jeg tror at kidnapningen har været en dækhistorie for en voldtægt/overgreb der er sket i det hjem. I en tid hvor “man selv er ude om det” når man fester og overnatter et sted, er det måske nemmere at opdigte en kidnapning?🥺
Hvad er jeres mail, hvis man gerne vil sende en historie ind til jer?☺️
Man kan ikke skrive mailadresser her, men du kan skrive til os på IG fx ☺️
Er de ikke katolikker i Polen? Jeg tror slet ikke de opfører sig som det er normalt for os her i DK, slet ikke
Hvordan ved hun, at hun i bevidstløs tilstand er blevet slæbt ind i en bil?
Godt spørgsmål 😌 Det kan være, at politiet bare har antaget den del, idet hun blev ‘afleveret’ i bil.
Majamejer er ikke medlem, kan du se det for mig?
Det er afsnit 186
Følger Jer jo altså tak. Hvis jeg må komme med konstruktive mente kommentarer er det, at I godt bruger megen tid med Jeres kommentarer om episoderne samt om jer selv/jeres helbred mm.. kun venligt ment. Mvh Charlotte
Modtaget 😅
Har du hørt om den knap der hedder spol frem ? Den er faktisk meget smart. Når der er noget man lige vil spole over så kan man bruge den. Du burde prøve det, det er skide smart 🤣
Hvilket afsnit er om Jack?
På mørkeland fans på Facebook ligger der en fast opdatering på alle afsnit
186 ☺️
Folk i usa har det hård for tiden, (og det er deres egen skyld)derfor er det rart at have en at hade.😏
😅😅
Jeg tænker at politiet burde have undersøgt kælderen i det hus hun overnattede i for eventuelle spor inden de endeligt lukkede sagen.
Pyhh jeg har tænkt meget over The Crash. Jeg er dykket ned i et sort hul på nettet over denne sag og må bare indrømme at jeg stadig står hvor jeg stod først lige efter at have set den. Hun er ikke “bare” En normal teenager med elendige forældre der har et kontroversielt syn på opdragelse. Hun er uhyggelig, usympatisk og så var hun jo tydeligvis misbruger! Hun er gammel nok til at køre bil - derfor gammel nok til at blive dømt. Hun filmer til Tik Tok og Snap MENS hun kører bil høj og skæv som om
Som om det var en leg man skulle score likes på. Teenager eller ej - det er jo en fuldstændig sindssyg handling og hendes adfærd i interviewet og i de hundredevis af opkald mellem hendes og forældrene fra fængslet er jo vanvittigt. Anyway…. Jeg har elsker at i ser det bedste i folk i jeres lille studie, meeeen synes måske bare i var liiige milde nok i vendingerne omkring McKenzie 🫣🥹 Synes stadig straffens længder er vild! Det er en anden snak
Sikken en gang victim blaming i omtalen af “the crash”. Jeg er sikker på man ikke ville mene en ung pige bare kunne gøre noget, hvis en ung mand kørte
Det var nu ikke ment sådan, at de bare kunne have gjort noget.
Der er kun 1 afsnit af hanrej i Ribe. Ved I, hvornår der kommer flere....
Ah der er flere afsnit på Spotify.
Man skal være betalende for at høre mere end et afsnit
Hanrej!!! Shit den er vild
Kan moren til den unge mand dække over sin søn??
HVIS hun lyver om det overfald, så må der være en god grund til det, især hvis hun går så langt som at tilføre sig selv de skader, ville gerne vide hvordan værtsfamilien er, eller hende familie derhjemme, der må være en grund til at lyve på den måde. Men jeg tror heller ikke at hun løj fra starten, der er sket noget i det hjem hvor hun “festede”, om moren ikke ved det eller om hun dækker over det, det ved jeg ikke. Jeg tror bare ikke at hun har kunne overskue alt det der blev sat i gang.