Hanna Tikander
Juhlapyhät nostaa mussa EDELLEEN esiin ulkopuolisuuden tunteita. Tässä minijaksossa puhutaan siitä, miksi kaipaisin oikeastaan enemmän perinteitä kuin lisää ystäviä, miten kiusallista on tajuta analysoineensa samaa ongelmaa vuosikausia tekemättä sille juuri mitään ja miksi mun tuleva lapsi tulee viettämään elämänsä ensimmäiset juhannukset kukkaseppele päässä täysin vastoin omaa tahtoaan. Joskus suurin oivallus ei ole se, että maailma kohtelee sua väärin vaan se, että ehkä kukaan ei ollut tulossa järjestämään sulle juhannusta.🌼
224 episodes
Comments
13Tää ei mun mielestä todellakaan oo kulunut aihe, enemmänkin tabu josta en oo ikinä kuullut kenenkään muun vaikuttajan puhuvan! Kiitos Hanna, tosi tärkeetä vertaistukea josta oon saanut positiivista energiaa omiin perinteettömiin juhannuksiin🥲🫶🏼
On aina sama perinne juhannuksesta toiseen, uskovaisten seurat Lahdessa.
Mä niin samaistun 🥺 itelläkään ei oo tullu juhlapyhiä vuosiin vietettyä muuten kuin yksin kotona. Vähän kateellisena muiden kivoista perinteistä ja juhlista. Mut oon saanu käännettyä sen myös niin että tekee itelle kivoja asioita esim. hyvää ruokaa ja käy treenaamassa, mikä onkin parasta 🫶 ja ajatus siitä että se on vain päivä muiden joukossa helpottaa 😊
Oon ollut monta vuotta peräkkäin kotona juhannuksena, vappua en ole juhlinut myöskään vuosiin, ei kiinnostanut ja yo-merkonomilakkikin hävinnyt vuosien saatossa päihdesairaana Nyt kun menee paremmin, menen toiseen maakuntaan juhlii jussia parin vanhan ja parinnuuden kaverin kanssa. Olen kiitollinen kun he kutsui mut sinne, jännittää ja vähän ahistaa mut menen silti. Liput jo ostettu joten ois perseestä perua matka 😅 grillataan ja uidaan. Ihanaa jussia sulle Hanna ja ihanaa raskausajan jatkoa!
Perinne"mummo" (43v) täällä hei😅 me vieterään juhannukset perheen omalla mökillä kokoonpanolla minä, mies ja 2 lasta plus koirat. Juhannuksen bravuuri kuulemma on äidin tekemä sima ja mansikkakakku. Ilman sitä ei tuu jussia😁 rakastan muutenkin perinteitä, teen mm.melkein joka sunnuntai riisipuuroa. Ja leivon jajaja🙉
Vappu on yks mun lempparijuhla, koska oon vappulapsi 🥰 mut ei siihen silti liity varsinaisesti perinteitä 🤔
Olipa samaistuttavia ajatuksia! Mullakaan ei oo yleensä ollut esim. vappu- tai juhannusperinteitä, mutta nyt itsekin esikoista odotellessa on tajunnut, miten kiva on alkaa luoda perinteitä oman lapsen kanssa. 🫶
Ei oo mitään juhannus suunnitelmia/perinteitä 😅 usein oon ollut töissä, mutta tänä vuonna jo lomalla.
Samaistun! Lapsen kautta olen halunnut ja joutunutkin ottaa just aktiivista roolia siitä miltä yhteisö näyttää koska haluan sitä niille.
*lasten
Ennen oltiin kaveriporukalla juhannukset, joka oli ihanaa! Nykyään taas näin 30+ vuotiaana ollaan perheen kans mökillä, ja vaikka itsellä ei lapsia ole, niin koen, että on ihanaa nykyään viettää aikaa perheen kesken ja sisarusten lasten kaa. 🤍 eli iän mukana myös suunnitelmat muuttuu, eikä haittaa yhtään! Sullahan on Hanna mies, joten alat nyt vuokraamaan (tai ostat🥰) mökin, ja sinne juhannusmeiningit!! Ystäviä voi kutsua kylään, jos jaksaa! Luokaa yhdessä vaan ne perinteet ilman stressiä.❤️
Enkä jaksa siis yhtään enää stressata juhlapyhiä! Ne on vaan päiviä muiden joukossa. Varsinkin, kun ei oikeasti tarvi koskaan olla yksin!
Ja siis tuo oli vitsi, jos joku ei ymmärtänyt! ei tietenkää tarvi mökkiä ostaa. Mut omat perinteet vaan! Oli ne mitä tahansa😍😍
Tää ei mun mielestä todellakaan oo kulunut aihe, enemmänkin tabu josta en oo ikinä kuullut kenenkään muun vaikuttajan puhuvan! Kiitos Hanna, tosi tärkeetä vertaistukea josta oon saanut positiivista energiaa omiin perinteettömiin juhannuksiin🥲🫶🏼
On aina sama perinne juhannuksesta toiseen, uskovaisten seurat Lahdessa.