Cor Potcast
De groepsfase van het WK voetbal nadert de ontknoping, Nederland lijkt helemaal in het toernooi te groeien en bij Vriends, Fockert en Verhaar begint de WK-koorts een kookpunt te bereiken, maar dat ligt misschien ook aan de temperatuur in de studio! In deze derde WK-aflevering van de Cor Potcast staan de drie mannen stil bij, misschien wel het belangrijkste aspect van het voetbal, verdedigen! Want hoe Brobbey als een warm mes door de Zweedse boter heen ging, viel nationaal en internationaal op. Samen met AZ-verdediger Wouter Goes bespreken ze hoe Brobbey het best te verdedigen valt, en ook wat je vooral NIET moet doen. Ook hebben ze het met Goes over het voorkomen van pijnlijke eigen doelpunten en de manier van verdedigen als je weet dat een aanvaller wil gaan schieten. Ondertussen schiet het ook al aardig op met de Cor Potcast WK-bingokaart! We kunnen spreken van een halfvolle bingokaart, mede dankzij eigen inbreng van Bart bij de NOS! Een kijkje in de koffer nemen we deze week bij de gebroeders Duarte. Deroy en Laros komen samen uit voor Kaapverdië en maken van dichtbij het sensationele toernooi van het Afrikaanse land mee. We sluiten de aflevering traditiegetrouw af met de aanraders, maar wel richting de FIFA! Nadat Del Piero zijn aanrader rondom de volksliederen werkelijkheid zag worden, hebben we ook allemaal een aanrader aan Infantino voor het volgende wereldkampioenschap.
261 afleveringen
Reacties
8Met twee gelijke spelen tegen Spanje en Uruguay heeft Kaapverdië met de gebroeders Duarte de harten van vele voetbalfans veroverd dit WK. Ook Curaçao wordt geliefd door de sfeer in en om het toernooi. Welk land heeft jouw hart gestolen dit WK?
Boys check ff die nederlandse trainer die in afrika zit met zn steenkolen engels. The champ pieter de jongh. Jullie gaan dat echt mooi vinden
Is echt ontelbaar vaak langsgekomen in de CorPot haha
Ja, deze twee. En vergeet ook niet de natte oogjes van Advocaat. Verder te weinig gezien voor een beoordeling. Maar wel onder de indruk van supporters uit twee landen. Mag dat ook? De roeiende Noren. En de Schotten die al het bier in Boston opdronken zodat er niks voor de Engelsen overbleef. Impressive 😳
Dat van die volksliederen is eigenlijk wat Schotland gedaan heeft. Ze zijn deel van het VK, dus officieel is hun volkslied God Save The King, het Engelse volkslied. In de jaren 90 was er een rugbywedstrijd tussen Schotland en Engeland, waarvoor de Schotten als volkslied een lied uit de jaren '60 hebben gekozen. Een lied over hoe ze vroeger een Engelse koning hebben verslagen. En dat lied gebruiken ze nu nog steeds als volkslied voor wedstrijden, ook bij het voetbal.
Ik vind het dus echt verschrikkelijk dit WK dat ondanks alle nieuwe regels, tijdrekken meer loont dan ooit. Er komen standaard 3 minuten bij door de drinkpauze, maar er is gemiddeld geen wedstrijd met meer blessuretijd dan een gemiddelde eredivisie pot? Het is nog steeds 5 a 6 minuten. Bij USA Australie was er 6 minuten blessuretijd, ondanks het feit dat die wedstrijd niet langer dan 20 seconde heeft doorgelopen. Tijdrekken loont meer dan ooit en de blessuretijd is willekeuriger dan ooit
Goed om jullie hier te zien mannen! Met veel plezier geluisterd! Ik had nog een vraag over het verdedigen van Brobbey: zelf zegt hij dat hij Ibrahima Konate het lastigst vindt om tegen te spelen. Waarbij hij stelt dat ie heel sterk is. Hebben jullie een idee (of eerder gezien) hoe Konate hem verdedigt?
De honderden miljoenen van de reclame omzet komen overigens ook niet in de buurt van de kosten van een Hogesnelheidslijn tussen Buenos Aires en Madrid. Met hulp van AI zijn dit realistischere cijfers: Het kost ongeveer 5 biljoen euro om hem te bouwen en dan is ie over 130 jaar klaar. Perfect op tijd voor het wk van 2156 in Chili en Italië. De trein zou ook eeuwen heen en weer moeten rijden om de uitstoot van de bouw goed te maken. Volgend WK gewoon weer in 1 land dus.
Met twee gelijke spelen tegen Spanje en Uruguay heeft Kaapverdië met de gebroeders Duarte de harten van vele voetbalfans veroverd dit WK. Ook Curaçao wordt geliefd door de sfeer in en om het toernooi. Welk land heeft jouw hart gestolen dit WK?
Boys check ff die nederlandse trainer die in afrika zit met zn steenkolen engels. The champ pieter de jongh. Jullie gaan dat echt mooi vinden