HELD IN EIGEN VERHAAL
Kim is 18 als ze haar ex leert kennen in de sportschool waar ze werkt. Hij is charmant, geeft cadeaus en biedt haar iets wat ze nooit eerder had: iemand die er voor haar is. Binnen no time woont hij bij haar in haar eerste studio. Maar al snel wordt hij gewelddadig. Ze stopt met werken. Ze stopt met studeren. Ze krijgt twee kinderen. Ze woont op een gegeven moment met hen in een loods zonder douche of wifi, en heeft niemand meer over. Benieuwd naar de foto’s die bij deze aflevering horen? Die vind je op ons Instagram-account: https://www.instagram.com/heldineigenverhaal/ Altijd op de hoogte zijn van een nieuwe aflevering van ‘Held in Eigen Verhaal’? Volg ons dan ook op TikTok: https://www.tiktok.com/@irisenthoven
170 afleveringen
Reacties
67Jee meid, wat heb ik met je te doen. Hij heeft je gebroken en het lijkt of je stem ook is gebroken. Het zoveelste verhaal van een vrouw die door een een zielig mannetje klein gemaakt wordt. Eerst aandacht, snel binden, dan controle, dan geweld en je moeder maken om de verkeerde redenen. Je bent onwijs dapper, een geweldige moeder! Heel veel sterkte!♥️
Ik ben zelf best praktiserend moslim en mijn bloed kookt elke keer als ik zulke verhalen hoor dit is niet wat de islam zegt en ik vind het verschrikkelijk dat er mannen zijn die misbruik maken van vrouwen onder het mom van “geloof”. Ik wens je het allerbeste ❤️
Wacht even.. deze vrouw heeft een zeer reele kans om vermoord te worden maar deze man loopt vrij rond?? Ze wordt niet beschermd door haar eigen land.. wat gebeurt hier 😡
Wat een walgelijke mannen bestaan er toch.
Ik schrik ervan dat een rechter heeft toegestaan dat er contact is tussen hem en de kinderen. Jouw veiligheid en die van de kinderen is daardoor direct in het geding. Neem een goede advocaat in de arm en breng deze podcast als bewijs in. Je hebt het goed verteld. Er is inmiddels meer aandacht voor dwingende controle en intieme terreur binnen de rechtspraak. Zorg ervoor dat hij geen contact meer kan hebben met de kinderen. Dat is NIET veilig.
Lieve mooie sterke vrouw ! Helaas een herkenbaar verhaal. Ben nu 56 en sterker dan ooit ook jij wordt de sterkste vrouw en voorbeeld voor je kinderen 🥰
Oh meid dit zijn geen manen die dit doen bah hij moet zich doodt schamen ik hoop dat jij en je kindjes heel gelukkig worden 🥰🙏🏻❤️💪🏻
Wat een bizar verhaal! Heel veel sterkte 💕
Ach Iris wat maak je goed ruimte voor haar gevoel aan het eind, tranen in mijn ogen🥺
Dappere vrouw! Heel knap dat je het zo kan vertellen! Ik word er zo boos om, dat de vrouw zich moeten verstoppen en zo’n vreselijk mens rond mag lopen en dus nog steeds invloed heeft op de vrouw Zet m op en Ik hoop dat je dromen uitkomen 🍀
Ik herken mezelf helaas in jouw verhaal en mijn bloed kookt echt hiervan. Ik ben zelf bekeerd (voordat ik überhaupt een man had), en mijn ex man (ook bekeerd )was ook zo. Het verschuilen achter het geloof deed hij ook en dat kan echt niet. Want zo is het geloof helemaal niet! En gelukkig zijn niet alle mannen zo weet ik inmiddels. Hoe jij behandeld bent is echt niet oké.Je bent echt sterk! En je wordt alleen maar sterker en je kinderen gaan echt trots zijn op je als ze later groot zijn ❤️
Ach, meisje toch! Wat een ellendig verhaal. Ik wens je ongelooflijk veel kracht om deze episode zo goed mogelijk achter je te laten. 🥰
Zo kwetsbaar maar tegelijkertijd zo sterk. 💪 ik wens je alle goeds.
Wat een indringend verhaal. Zeer krachtig, sterk en helder verteld. Respect voor deze vrouw en ook wat ze doet met haar stichting.
wow wat is dit heftig... Waar ik echt nog het meeste van schrik is die opmerking over het lichaam van haar dochtertje toen ze 2 maanden was. Wat ziekelijk en misselijk makend is dat. Gadverdomme. Dit is niet te bevatten dat dit soort dingen echt gebeuren...
Eerste keer dat ik een podcast afzet omdat ik zo ongelooflijk boos word, ik heb er ook eigenlijk geen woorden voor, wel wil ik je heel veel sterkte wensen!❤️
Wauw! Ben niet snel stil maar wat een krachtige vrouw en moeder! ❤️❤️❤️
Ik sluit me aan bij Iris: je doet het ECHT super GOED!!!!!!! ♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️
Nog een toevoeging, ik hoor dat je bij de politie wil werken. Wellicht dat je al deze ervaringen kan omzetten in iets moois door als ervaringsdeskundige iets te doen binnen de politie, voor andere slachtoffers, herkennen wat slachtoffers nodig hebben in een verhoor, erkenning en begrip geven. Geen idee of zo'n rol bestaat maar denk dat je dat prachtig zou kunnen doen. Veel sterkte
Och ik hoop zo dat na het hoger beroep hij een echte straf krijgt maar nog belangrijker, hij geen recht op omgang meer heeft. Wat ontzettend pijnlijk om hem elke maand weer opnieuw onder ogen te moeten komen
Wat een heftig verhaal. Ik hoop dat jullie veilig blijven en terug rust kunnen vinden ooit...je bent supersterk en een topmama♥️
Meid wat ben jij stoer. Ik gun je nieuwe vrienden die jou opnieuw op kunnen bouwen zodat jij weer wat zelfstandiger voelt en je een muur van mensen om je heen kunt bouwen. Stoer om je verhaal te doen en ik weet zeker dat je hier vrouwen mee helpt!
Och, dat moment dat ze begon te huilen... lieve mama, je bent de sterkste en dapperste die er is.
Wat een afschuwelijk verhaal en wat een walgelijke vent die zijn vrouw en kinderen dit aandoet. Een taakstraf en een geldboete en dan in hoger beroep gaan is ook wel echt gestoord. Ik hoop dat ze rust krijgt en haar kinderen in harmonie en veiligheid kan laten opgroeien en dat deze zielige vent zijn verdiende loon zal krijgen.
Ach ach nog zoveel stress is te horen.. wat vreselijk toch dit en ook wat een enorme kracht bezit je.. ik wens jou alles toe wat je écht verdiend in dit leven🫶🏼💜
Wat een verdrietig verhaal, ik heb mee zitten huilen op het einde. Waarschijnlijk kan ik niks voor je doen, maar mocht dat wel het geval zijn dan kun je me altijd contacten
Wat een verdrietig verhaal. Je blijft met je tengels van vrouwen af. Je bent geen man als je een vrouw mishandelt, verbaal of non-verbaal. Ik wens Kim en haar kinderen heel veel geluk en liefde toe.
Wat een verschrikkelijk verhaal. Als slachtoffer van huiselijk geweld en stalking raken soortgelijke verhalen me telkens weer, en nog heviger wanneer er kinderen bij betrokken zijn. Enorm knap dat ze haar verhaal vertelt en zich uitspreekt hierover.
Overigens vind ik het wel risicovol dat dit online staat terwijl hij nog steeds in haar en in de kinderen hun buurt kan komen. Ondanks dat het anoniem is, kan dit verhaal door bekenden van hem herkend worden. Ze kan bijvoorbeeld gevolgd worden na een bezoek en zo kan hij achterhalen waar ze verblijven. Dit is nog steeds een zeer onveilige situatie.
Blijf het melden! Deel je verhaal en zorgen met professionals; bij de rechter, Veilig Thuis, politie, jeugdbeschermers etc. Leg je er niet bij neer dat er nu al omgang mag zijn zonder scheiding, afgerond rechtsproces en goed gedrag vanuit hem. Ik hoop dat je goede hulp gaat krijgen, want het klinkt alsof dat er nog niet helemaal is als je zo snel na dit alles zelf gesprekken met hem moet voeren en (begeleidde?) bezoeken bijwoont terwijl je weet dat hij levensgevaarlijk is..
Jij en je kinderen verdienen het om veilig te zijn en jullie veilig te voelen. Heel veel sterkte en kracht toegewenst met uit deze vreselijke situatie komen en dit alles ooit een plekje geven ❤️🩹
Omg niet normaal dit. Deze dame is gewoon niet veilig he
Wat stoer dat je je verhaal doet. Zo erg om te horen wat je hebt meegemaakt. 🥲 Ik wens jou en je kinderen alle goeds toe. 💖🍀
Wat een verhaal.! Zo erg en ze lijkt me zo lieverd. Ik hoor nog een gebroken stem. Sterkte meid! ❤️
Ken je de hulplijnen voor huiselijk geweld?
Jeetje wat een verhaal! Herken veel helaas in mn vorige relatie. Gelukkog weg gekomen. Nu een gelukkige relatie met de liefste papa voor onse dochter.
20 uur taakstraf voor het bijna vermoorden van iemand … wat een land onbegrijpelijk!! Tenen krommend dit sterkte hier mee!❤️
Wat erg dat jij hier doorheen bent moeten gaan…. 💜 je zei: mijn kindje had stress door mij. Dit raakt me wel. Je kindje had in mijn ogen stress door het toedoen van hem, net als jij. X
Jee wat heftig😔 Waarom wordt je niet beschermd tegen deze man. Onbegrijpelijk😡
Ik heb heel erg het gevoel dat ze haar verhaal wat te vroeg vertelt. En dan bedoel ik met alle respect voor haar. Wens je veel kracht ❤️
Jeetje wat een heftig verhaal meid. Ontzettend dapper dat je voor jezelf en je kinderen hebt kunnen kiezen. Ik hoop niet dat deze podcast op enige manier ten nadele werkt voor jou in het hoger beroep :( Heel veel sterkte ❤️
Je hebt het heel goed gedaan, daar mag je trots op zijn❤️
Deze man mag gewoon nooit meer in hun buurt komen, vreselijk dit. Respect voor deze vrouw en topmoeder.
Poeh, dit verhaal greep me best aan. Ik kan het verkeerd hebben maar ik hoorde de hele podcast veel verdriet in haar kwetsbare stem. Maar o wat een dappere en sterke stap heb jij durven en kunnen nemen. Zeer krachtig. Ik wens je heel veel sterkte toe en hoop voor je dat je in de toekomst mag gaan ervaren dat er ook voor jou een man is die er voor jou kan zijn en goed voor je is. Iemand die jou op je eigen tempo het vertrouwen terug kan laten vinden dat het anders kan en jou kan steunen.
Jeetje wat een gek
Hi Kim, wat ontzettend krachtig dat je je verhaal deelt. Tijdens jouw verhaal werd ik geraakt. Eén aantal dingen die je benoemt van jouw ex herken ik ook van mijn ex. En precies het stukje waarin je verteld dat je op dat moment vind dat het niet erg genoeg is om hulp te zoeken herken in bij mezelf. Ik vind het echt super knap dat je hier zo open over kan praten. Ik wens je al het geluk toe ❤️
Ugh, verschrikkelijk
Ik ben gek op Iris en vind het mooi dat ze met haar geijkte vragen veel ruimte geeft voor het verhaal van de held in het eigen verhaal! Deze aflevering vond ik het toch lastig dat Kim duidelijk aangaf dat het psychisch geweld als eerste heel overweldigend is geweest. Dat is wat haar klein heeft gemaakt en gehouden. Fysiek geweld is natuurlijk net zo vreselijk maar voor Kim en haar kids is het psychische geweld veel groter geweest 🫶🏼 Kim! Je bent inderdaad een held in jouw verhaal! Respect ♥️
Lieve Kim, wat een vreselijke dingen heb jij meegemaakt meid.. echt super sterk van je dat je aan hem bent ontkomen die avond. Dat is niet makkelijk weet ik uit eigen ervaring. Ik hoop dat de EMDR bij jou aanslaat, het is echt een geweldige therapie. En zo niet dan misschien over een poosje. Je zit nog helemaal in de hectiek van de omgang , rechtszaak en scheiding. Ik gun jou een heel nieuw leven, ver weg van hem. Ik gun jou een fijne en veilige toekomst met fijne mensen om je heen...
Ik wens jou alle moois wat jij zo verdient, samen met je kindjes.. ik geef je een virtuele knuffel.. hou je sterk ❤️
Zo jong en zo dapper! Hopelijk loopt dit verhaal positief af en krijg het leven dat je verdient ❤️
Triest maar Iris vangt dit zo lief en goed op!
Powervrouw!!!!!!🤎
Wat een fucking creep, vanaf het moment dat je moest trouwen al....nee vanaf de isolatie al..laat je NOOIT isoleren van je vrienden en familie, zo toxisch. Da's echt de grootste rode vlag mijns inziens. Maar vreselijk verhaal, wat ben je dapper. Gelukkig gaat het nu beter met je.
Wat heb ik met jullie te doen. ❤️❤️❤️
Kim, je doet het geweldig. Ik heb ontzettend veel respect voor jou. Sterkte en veel geluk in de toekomst!
Jemig lieve Kim Verschrikkelijk wat jij en jouw kinderen hebben meegemaakt. Het raakt mij enorm hoe ik jou hoor praten. Hoor zoveel angst en verdriet in jouw stem. Ik gun jou en jouw kinderen heel veel liefde en geluk ❤️
Je verhaal raakt in alles aan mijn verhaal. De zwangerschap zag er het zelfde uit. De mijne had een broertje met een vrouwtje met 2 kinderen. Je zou dat vrouwtje kunnen zijn.
Je hoort gewoon het verdriet in haar stem.. zo pijnlijk en verdrietig om te horen 🥺🥺
Bah, misbaksel die vent. Wat dapper dat je bent weg gegaan. Ik wens je het beste 🥰
Veel respect voor jou dat je hieruit bent gekomen! Alle hoop geluk en liefde voor jou en je kindjes
Jeetje, toen ze begon met huilen raakte ze mij zoo diep!! Wat een power vrouw!!! ❤️
Ben er echt stil van
Heel normaal in die culturen hoor 😂
😳
Joh wat grappig. 😡
Ach ja
Jee meid, wat heb ik met je te doen. Hij heeft je gebroken en het lijkt of je stem ook is gebroken. Het zoveelste verhaal van een vrouw die door een een zielig mannetje klein gemaakt wordt. Eerst aandacht, snel binden, dan controle, dan geweld en je moeder maken om de verkeerde redenen. Je bent onwijs dapper, een geweldige moeder! Heel veel sterkte!♥️
Ik ben zelf best praktiserend moslim en mijn bloed kookt elke keer als ik zulke verhalen hoor dit is niet wat de islam zegt en ik vind het verschrikkelijk dat er mannen zijn die misbruik maken van vrouwen onder het mom van “geloof”. Ik wens je het allerbeste ❤️