HoutbouwCast

Aflevering 12 - Ute Sass-Klaassen en Mark van Benthem

43 min · 17 sep 2025
aflevering Aflevering 12 - Ute Sass-Klaassen en Mark van Benthem artwork

Beschrijving

Is er genoeg hout? Het is de meest gehoorde vraag rond houtbouw. Is er wel genoeg hout om al die houten gebouwen die we willen realiseren te kunnen bouwen. En ook: is het niet slecht voor het bos als we er bomen kappen? Twee echte kenners geven een genuanceerd antwoord: Ute Sass-Klaassen, lector aan de Hogeschool Van Hall Larenstein en Mark van Benthem, directeur van Probos leggen uit dat de tijd van monocultuur voorbij is. En dat is eigenlijk goed nieuws voor zowel de bossen als de bouw.

Reacties

0

Wees de eerste die een reactie plaatst

Meld je nu aan en word lid van de HoutbouwCast community!

Probeer gratis

Probeer 14 dagen gratis

€ 9,99 / maand na proefperiode. · Elk moment opzegbaar.

  • Podcasts die je alleen op Podimo hoort
  • 20 uur luisterboeken / maand
  • Gratis podcasts

Alle afleveringen

16 afleveringen