IEX BeleggersPodcast
In de IEX Beleggerspodcast ontvangen we Nederlands bekendste en meest vooraanstaande energie-expert Jilles van den Beukel en IEX-analist Hildo Laman. Nu de Straat van Hormuz weer de eerste schepen doorlaat en de olieprijs is gedaald, bespreken we welke sporen de Iran-crisis heeft achtergelaten - en nog steeds achterlaat - in de wereldwijde energiemarkt. Verder werpen we een kritische blik op Shell, dat op diverse terreinen achterblijft bij de (Amerikaanse) concurrentie. De onderwerpen in de podcast van deze week: * Schepen door de Straat van Hormuz, olieprijs fors omlaag: crisis voorbij? * "Een oliecrisis is niet meer wat hij geweest is" * Is de energiemarkt voorgoed veranderd door de Iran-oorlog? * Waarom China Donald Trump te hulp schoot * Moeten we ons al zorgen gaan maken over de gasvoorraad? * Energie-aandelen: Siemens Energy en Shell * Micron: euforische koersen, maar misschien ook wel terecht? * Chipgekte in Korea en Taiwan * Signify: groei zit er niet meer in. Wat nog wel? * Heineken heeft een nieuwe CEO * Rheinmetall 20% onderuit door één gemiste order? * Dilemma van de week: uranium of koper? * Luisteraarsvraag: Meta, Microsoft en Netflix
302 episodes
Comments
0Be the first to comment
Sign up now and become a member of the IEX BeleggersPodcast community!