Sami & Jorma
Sisältövaroitus! Tässä jaksossa keikarit puhuvat painosta, rantakunnosta, ruumiin muodoista ja ollaanko siihen tyytyväisiä vai ei. Onko Samin lenkkeily jatkunut, miten se BMI oikein lasketaankaan ja mikä on keikareiden painoindeksin tila? Kuinka paljon karkkia Samilla loppujen lopuksi meni leffaillan aikana? Kuka saa puhua ylipainosta ja kuka ei? Juontajina Sami Sykkö ja Jorma Uotinen. Uusi jakso aina keskiviikkoisin! Instagram: @samisykko @jormauotinen TikTok: @samijajorma Julkaisu: 24.6.2026
109 episodios
Comentarios
13Arvon Jorma ja Sami. Pidän teitä sivistyneinä maailman matkaajina, moraalisesti korkeatasoista viihdettä tekevinä henkilöinä, jotka ymmärtävät myös laadukkaan journalismin päälle. Koin valtavan pettymyksen miten asenteellinen ja vanhaa tietoa täynnä tämä jakso oli. Jaksonne valitettavasti jakoi ylenkatsovaa asennetta ja väärää infoa lihavuuden taustasyistä😣 On hyvä tarkistaa ajankohtaiset tieteelliset faktat, jotka lihavuustutkimuksen myötä lisääntyvät nyt valtavaa vauhtia myös täällä Suomessa.
Häiritsee, kun puhutaan ruumiista, se on keho. Nyt nillitän typerästä asiasta mutta kuolleesta puhutaan ruumis, ja elävällä on keho.
Jormalla on hyvät perustelut sanan käytölle. 🥰
Käytämme kuitenkin puhekielessä sanaa ruumiinosa, harvemmin olen kuullut kehonosa!
Ihanat Sami ja Jorma🤩 Tämä podcast ei petä koskaan!
Kiitos Voikukka! 🥰
Jorma Uotisen kohdalla BMIn ongelmat tulevat esiin. Jormalla on varmasti lihaskudosta erittäin paljon vanhana tanssijana. BMI yli 25 ei nyt oikein 75- vuotiaalla ylipainosta kerro,
En tiedä oliko painosta puhuminen sovittu etukäteen, mutta ihan yleisenä vinkkinä jos ei ollut: toisen painosta puhuminen ei ehkä ole kovin soveliasta. Saatika sitten aloittaa sitä kutsumalla itseään pieneksi, toista isoksi ja sanomalla ”Sulla on kaikki niin isoa. Miksi sulla on kaikki aina niin isoa?” ja heti sen jälkeen alkaa puhumaan nimenomaan painosta ja toisen painoindeksistä sekä sitten dramaattisesti kauhistella ”Ylipaino. Ootko sä ylipainoinen?” 😕
Kaikilla on erilaisia mielipiteitä tästä jaksosta,minusta tämä on hyvä jakso,ei kannata pikkuasioista aina moittia,kiitos Jorma ja Sami🩵
Puhutte Jorma ja Sami kuitenkin kehopositiivisuudesta, mutta ette ruumiinpositiivisuudesta. Itse puhun kehon eri osista, en ruumiin. Ruumis laitetaan arkkuun, ja kun ihminen kuolee hänen sielunsa poistuu kehosta ja ruumis jää.
Ärsyttää toi Samin jatkuva kuittailu Jormalle. Ystävyydestä, huivin materiaalista jne. Kuulostaa typerältä, etenkin kun Sami tuntuu Jormaan verrattuna niin persoonattomalta.
Kiitos.
Arvon Jorma ja Sami. Pidän teitä sivistyneinä maailman matkaajina, moraalisesti korkeatasoista viihdettä tekevinä henkilöinä, jotka ymmärtävät myös laadukkaan journalismin päälle. Koin valtavan pettymyksen miten asenteellinen ja vanhaa tietoa täynnä tämä jakso oli. Jaksonne valitettavasti jakoi ylenkatsovaa asennetta ja väärää infoa lihavuuden taustasyistä😣 On hyvä tarkistaa ajankohtaiset tieteelliset faktat, jotka lihavuustutkimuksen myötä lisääntyvät nyt valtavaa vauhtia myös täällä Suomessa.
Häiritsee, kun puhutaan ruumiista, se on keho. Nyt nillitän typerästä asiasta mutta kuolleesta puhutaan ruumis, ja elävällä on keho.