Bizar, de podcast
Vliegtuigen stelen zonder ooit vliegles te hebben gehad en de politie keer op keer te slim af zijn. En dat allemaal.. op blote voeten. In deze aflevering van Bizar de Podcast duiken we in het waargebeurde en haast onwerkelijke verhaal van Colton Harris-Moore, alias ‘The Barefoot Bandit’. Hoe groeide een verwaarloosde jongen uit tot een moderne Robin Hood met tienduizenden fans en een plekje op de ‘most wanted’ lijst van de FBI? Luister nu naar het bizarre kat-en-muisspel dat de wereld in zijn greep hield
162 episodios
Comentarios
67“Daar ligt geen deurmat met welkom” hahaha!
Hier moest ik ook heel hard om lachen
Marion, ik belijf het maar zeggen wat heeft je zoon toch zo'n prachtige stem om er naar te luisteren, luister altijd oude afleveringen terug puur hoe hij verhaal overbrengt met zijn stem. Misschien ook zijn eigen radio beginnen
Eens, Henrik zet ik op mn koptelefoon aan en word meteen rustig 🙏🏻
Wat ontzettend lief 🫶🏻
Wat mij raakt aan het verhaal is niet het spektakel, maar de empathie die hij kreeg. Mensen zagen een jongen die moest stelen om te overleven, die nooit veiligheid of begeleiding had gehad. En omdat ze zijn achtergrond kenden, begrepen ze zijn gedrag. In de achterstandswijken waar ik werk, wonen velen hedendaagse barefoot bandits. Kinderen die nooit hebben geleerd hoe je je moet “aanpassen”, omdat ze geen veiligheid kenden en niemand het hen ooit heeft voorgedaan. 1/1
Kinderen met ook het hart op de juiste plek, die door armoede, discriminatie en gemiste kansen in gedrag vervallen dat eigenlijk pure overleving is. Zij krijgen vooral oordelen. De Barefoot Bandit had iemand die in hem geloofde en dat veranderde zijn hele leven. Was het maar zo dat we deze kinderen óók in dat licht konden zien. 2/1
Heel erg triest
Een bijzonder verhaal. Niet eerder gehoord. Ik ben vooral ontroerd door het feit dat hij, nadat hij een auto heeft 'geleend', eerst de auto heeft gewassen en getankt en dan weer terugbracht. Geweldig!
Moet echt denken aan Frank Abagnale Jr. Nog zo’n goed hart, na zoveel ellende.
Yes bizar, maakt de werkweek net even makkelijker te starten
Puntje voor Ma vandaag op de woordgrappenteller: “Dan ben je wel in één klap wakker!” 👌😂
Hahaha
Wat een richting verhaal en wederom goed verteld...succes ma met het schilderwerk. 😳
Prachtig ipv van richting haha autocorrectie
Dankjewel
Aflevering 150 alweer wat een mijlpaal gefeliciteerd
Dankjewel
Heel mooi verhaal! Maar waarom een vliegtuig stelen?
De logica van een tiener is soms lastig te volgen 😅
Een echte plantrekker, veel bewondering voor deze jongen,💕
Prachtig verhaal, wat me verbaasd is dat er niemand naar deze lieve jongen omkeek, bijvoorbeeld de buren, en hij deze dingen moest doen om te overleven. Mooi verteld wederom!
Mooi verhaal, en goed verteld. Dankjewel 😀
Hoi Henrik en Ma. Bijzonder verhaal weer, hoe zo’n jong iemand zo kan ontsporen. Echt bizar (hahaha) dat hij een auto ‘leent’, en gewassen en getankt terugbrengt. Ik heb jullie ook eeen DM gestuurd op insta over een zaak waar ik zelf (een soort van) bij ben geweest, ik zou het leuk vinden als jullie die zouden vertellen (als het mogelijk is natuurlijk!). Tot volgende week, ik kijk alweer uit naar de aflevering! :)
Prachtig verhaal weer en heel mooi verteld 💕
Dankjewel lieverd
Een nieuwe aflevering maakt mijn maandag altijd beter 🫶🏼❤️
Echt toppie
Goed verhaal! De meeste dingen wat hij verkeerd deed waren voornamelijk uit noodzaak, geen gewelds slachtoffers, geen traumatische ervaringen bezorgd voor de slachtoffers. (Denk ik dan zo) Ik begrijp wel dat er door de maatschappij, zijn advocaat en zelfs de rechter lichtelijk erg veel begrip voor hem getoond werd
Heel mooi bijzonder verhaal! 🥰
Wat een mooi verhaal. Onvoorwaardelijke liefde van een kind aan de moeder en achteraf gezien in dit verhaal ook andersom. Gelukkig heeft hij het overleeft en zet hij zich in voor anderen die het moeilijk hebben. Succes met alle klus- en schilderwerken.
Dankjewel
Mooi verhaal! Al twijfel ik wel aan hoe noodzakelijk het is om een vliegtuig te stelen🤣
Weer een bizarre aflevering zeg! Wow😱🔥
Ik luister altijd naar jullie. Wat een leuke podcast! Henrik wat heb je een fijne stem om naar te luisteren. Top aflevering❤️
Prachtig hoe deze man zo ‘netjes’ is gebleven. Puur, bijzonder!
Mooi verhaal! Dit doet me denken aan de verloren jongens, in de film Peter Pan.
Ik word echt wel rustig van jullie stemmen terwijl jullie verhaal vertellen, dat creëert rust in mijn hoofd. Heel erg bedankt 🙏🏻
Wat een bijzonder en triest verhaal en gefeliciteerd met de 150sye aflevering
Dankjewel
Ik denk die dingen ook vaak ma, bij waargebeurde ( boeven)verhalen . Dat personen dan toevallig alles meteen snappen en ook direct kunnen. Ik blijf dan lang hangen in... maar hoe dan.😅
Marjolein, bedoelde ik. Was even je voornaam kwijt
Ja zo herkenbaar. Ik denk ook heel vaak wanneer ze dan iets eten of drinken haha.
Elke maandag kijk ik uit naar deze podcast. Het voelt bizar vertrouwd en ik geniet onwijs! Liefs, Tessa
Super leuk zeg
Wat tof Tessa!!! Thanks!!! 🫶🏻
Die woord grappen van henrik altijd! Hij had toch handleidingen van vlietuigen laten sturen naar die winkel via de creditcard van de eigenaar? Zo weet hij hoe hij moet opstijgen dat is makkelijker dan landen!! Dat vergt ervaring maar met een auto weet hij ook snel genoeg hoe hij moet gasgeven
Wat een super mooi (Bizar) verhaal zeg! En zeker om naar te luisteren! Ik blijf zeggen dat jullie het zo goed vertellen!
Ik heb medelijden met hem. Als je als kind niet eens een echte thuis hebt en uit noodzaak eten moet stelen. Echt verdrietig
Geweldig verhaal 🥰
Hi Henrik en ma! Ik heb u een berichtje gestuurd op insta gram. De naam is _rezadekok_ Ik hoop dat u het gelezen hebt ik denk dat het u goed zal doen❤️
Mooi verhaal, heb weer genoten van jullie 😁
Zo zie je maar dat je de liefde tussen moeder en zoon nooit moet onderschatten 😉
Zo is dat maar net
Al bijna 150 aflevering een iconisch duo!! Ik kijk elke maandag uit naar een nieuwe podcast en elke vrijdag moordcast. Luister vele verhalen zelf een 2 of 3e keer. Hoor dan vaak andere dingen
Wow wat een bijzonder mooi compliment. Word ik blij van. Dankjewel
Succes met klussen!!
Dankjewel
In een aflevering van Bizar word beweert dat Ma vind dat ze het belangrijk vind, dat verhalen niet op een sensationele manier word verteld, maar dan toch heel veel zin erin hebben om verhalen ( waarin vaak veel pijn/leed en andere erge dingen in voor komen ) te vertellen. Dat je verhalen verteld, “ helemaal prima “ maar er zin in hebben om leed van anderen te vertellen? Jammer gewoon dat Ma zich hiermee tegenspreekt.
Goede vraag maar het zijn 2 verschillende dingen. Ik vind het leuk om deze podcast te maken met Henrik. Het leed van anderen doet me altijd veel. Nooit zal ik daar lol.in hebben uiteraard
Ik zit er ook wel eens naast als ma een verhaal meeneemt; dan heb ik er heel veel zin in maar ik heb dan geen idee wat er gaat komen. Zo is dat ook andersom. We weten echt niet van elkaar wat er gaat komen. Dus zin om op te nemen is er altijd, maar het inschatten van het verhaal vooraf is zoals wij het doen onmogelijk. Dat staat dus echt los van elkaar
Oké bedankt voor de feedback! Nu ik dit zo lees, weet ik nu dat jullie het anders bedoelen, dan hoe het bij mij binnen is gekomen. Ik luister altijd met veel aandacht naar zowel Bizar als Moordcast. Misschien dat ik dus iets te snel was met mijn conclusie te trekken, mijn excuus!
Waarom barefoot bandit? Had meer verdieping willen horen. Aflevering had best langer mogen duren.
Omdat hij zo genoemd werd!🥰
Hij liep altijd op blote voeten 😊
Wat een interessant verhaal!!
Kan je het verhaal van bojarski een keer vertellen? Te goed om niet te vertelllen!
“Daar ligt geen deurmat met welkom” hahaha!
Marion, ik belijf het maar zeggen wat heeft je zoon toch zo'n prachtige stem om er naar te luisteren, luister altijd oude afleveringen terug puur hoe hij verhaal overbrengt met zijn stem. Misschien ook zijn eigen radio beginnen