Europa Draait Door
Er is weer een nieuwe aflevering van Europa Draait Door, en Tim en Arend Jan duiken in een van de heetste hangijzers van het continent: op 12 juni gaat na elf jaar onderhandelen eindelijk het Europese migratiepact in. De belofte is meer "grip op migratie". Maar gaat dat in de praktijk ook lukken? En neemt het pact daarmee de wind uit de zeilen van radicaal-rechts, of speelt het die juist in de kaart? Daarover praten we met twee gasten die er bovenop zitten: journalist Romy van Baarsen, die voor onder andere De Groene Amsterdammer langs de buitengrenzen van Europa reist, en Anna Strolenberg, Europarlementariër voor Volt en lid van de monitoringsgroep rond het pact. Daarnaast aandacht voor het opmerkelijke telefoongesprek waarin Trump tegen Netanyahu uitviel, en duikt Tom in zijn Rondje Europa in de Ozempic-vergoeding waar Frankrijk als eerste EU-land mee begint.
354 episodios
Comentarios
3Beste heren, fan van jullie programma maar ook jullie poken het migratiespook op. Jullie hebben het niet in de gaten. Door NIET de cijfers van de teruggang van immigranten herhaaldelijk te benoemen. Jullie gasten wel, maar helaas jullie niet!! Ga eens nadenken waarom je dat niet doet, maar ECHT!!! Dank voor jullie programma en succes met de reflectie!! Groet Hans V te Veldhoven
En dit is wat er overal gebeurd. De grens is al verlegd. En zo ook mbt de financiële wensen van dit kabinet. Men brengt t als feiten zonder acht te slaan op de realiteit.
Bedankt van Baarsen en Strolenberg voor jullie duidelijkheid. Ik vind het bijvoorbeeld heel goed verwoord dat de vraag: “vind je dat de instroom omlaag moet of niet’ een rare/slechte vraag is. Ik ben het helemaal eens met dit antwoord. En ook met de reactie van van Baarsen op ‘afschrikkings beleid’: het zal voor sommige partijen nooit genoeg zijn en men blijft de boel oppoken. En ik vind eerlijk gezegd dat veel media hier ook aan meedoen.
Beste heren, fan van jullie programma maar ook jullie poken het migratiespook op. Jullie hebben het niet in de gaten. Door NIET de cijfers van de teruggang van immigranten herhaaldelijk te benoemen. Jullie gasten wel, maar helaas jullie niet!! Ga eens nadenken waarom je dat niet doet, maar ECHT!!! Dank voor jullie programma en succes met de reflectie!! Groet Hans V te Veldhoven
Bedankt van Baarsen en Strolenberg voor jullie duidelijkheid. Ik vind het bijvoorbeeld heel goed verwoord dat de vraag: “vind je dat de instroom omlaag moet of niet’ een rare/slechte vraag is. Ik ben het helemaal eens met dit antwoord. En ook met de reactie van van Baarsen op ‘afschrikkings beleid’: het zal voor sommige partijen nooit genoeg zijn en men blijft de boel oppoken. En ik vind eerlijk gezegd dat veel media hier ook aan meedoen.