Mørkeland
Norges papprins er dømt voldtægtsmand og seriekrænker. Det var rystende, da Marius Borg Høiby, søn af kronprinsesse Mette-Marit og stedsøn til kronprins Haakon, blev anholdt og sigtet for vold mod sin kæreste i 2024. Siden udviklede sagen sig til 40 tiltalepunkter om (søvn)voldtægter, seksuelt krænkende adfærd, mishandling, vold, trusler, chikane, narkobesiddelse og meget mere. 29-årige Borg Høiby har anket dele af dommen, og sagen er dermed ikke slut endnu. Men hvordan kom det så vidt, at et medlem af den mest privilegerede familie i Norge endte på så mørk og destruktiv en bane, når han er vokset op med ressourcer og muligheder i overflod? Dagens ekstraafsnit er et overblik over Marius Borg Høibys omfattende synderegister og de kvinder, han har gjort voldsomt fortræd. Vi begynder ved begyndelsen omkring årtusindeskiftet, da det skabte røre, at en enlig mor til en lille lyshåret dreng med isblå øjne kunne gifte sig til Norges trone. Assisterende research: Anne Niluka Iversen Assisterende klip: Anders Eske Musik: Bensound Hvis du har været udsat for et seksuelt overgreb, kan du få hjælp og rådgivning hos Center for Voldtægtsofre døgnet rundt. Læs mere på www.voldtaegt.dk [http://www.voldtaegt.dk]. Du kan ringe til Lev Uden Vold på 1888, også døgnet rundt, hvis du er berørt af vold i en nær relation. Ring altid 112 eller 114 i akutte situationer.
385 episodios
Comentarios
15Havde det været mig kunne jeg sagtens ha taget opvasken. Når jeg er nervøs eller spændt eller presset, gør jeg rent og rydder op. At det så er uhensigtsmæssigt i den her sag, er jeg enig i. Men det med at give hænderne noget at lave mens man snakker/skælder ud, er vel meget normalt
Elsker at I har fokus på en aktuel sag. Meget mere af det - tak! 👋👋
I er awesome. Og gør det så godt!
Jeg kan sagtens se at det kan være en helt normal ting at tage opvasken.. en familie der er vandt til at hver eneste lille ting de gør kan havne på forsiderne.. opvasken/oprydning er noget hun kan tage kontrol over, det kunne hun ikke med det Marius havde gjort… Ja det var ikke det smarteste at gøre men det er altså ikke så mærkeligt…
Super spændende afsnit!!! ❤️
Hvorfor er der reklamer når man betaler for Podimo?
Podcast værterne får ingen penge af Podimo
Fordi mørkeland ikke er en Podimo podcast, den er bare uploaded til platformen.
Shit. Sorry! So forståeligt. Fantastisk podcast!
Rigtig spændende afsnit. God sommer til jer 🌞👍🏻
Tak for dette ekstra afsnit 🤗🖤
Har Marius været med på besøg hos Epstein som barn?
Godt afsnit 🥰
Han er syg i bøtten.
Belejligt at Mette får det "Dårligt" når hun sættes i sammenhør med Epstein 😂😂 Så får man lige en god undskyldning for at sige host host ej jeg kan altså ikke snakke mere.
Havde det været mig kunne jeg sagtens ha taget opvasken. Når jeg er nervøs eller spændt eller presset, gør jeg rent og rydder op. At det så er uhensigtsmæssigt i den her sag, er jeg enig i. Men det med at give hænderne noget at lave mens man snakker/skælder ud, er vel meget normalt
Elsker at I har fokus på en aktuel sag. Meget mere af det - tak! 👋👋