Omslagafbeelding van de show IEX BeleggersPodcast

IEX BeleggersPodcast

Podcast door IEX

Nederlands

Business

Probeer 14 dagen gratis

€ 9,99 / maand na proefperiode.Elk moment opzegbaar.

  • 20 uur luisterboeken / maand
  • Podcasts die je alleen op Podimo hoort
  • Gratis podcasts
Probeer gratis

Over IEX BeleggersPodcast

In deze podcast bespreken we op luchtige wijze de belangrijkste beursontwikkelingen.

Alle afleveringen

302 afleveringen

aflevering Dit wonderaandeel vertienvoudigde in koers, maar werd toch goedkoper artwork

Dit wonderaandeel vertienvoudigde in koers, maar werd toch goedkoper

In de IEX Beleggerspodcast ontvangen we Nederlands bekendste en meest vooraanstaande energie-expert Jilles van den Beukel en IEX-analist Hildo Laman. Nu de Straat van Hormuz weer de eerste schepen doorlaat en de olieprijs is gedaald, bespreken we welke sporen de Iran-crisis heeft achtergelaten - en nog steeds achterlaat - in de wereldwijde energiemarkt. Verder werpen we een kritische blik op Shell, dat op diverse terreinen achterblijft bij de (Amerikaanse) concurrentie. De onderwerpen in de podcast van deze week: * Schepen door de Straat van Hormuz, olieprijs fors omlaag: crisis voorbij? * "Een oliecrisis is niet meer wat hij geweest is"  * Is de energiemarkt voorgoed veranderd door de Iran-oorlog? * Waarom China Donald Trump te hulp schoot * Moeten we ons al zorgen gaan maken over de gasvoorraad?  * Energie-aandelen: Siemens Energy en Shell * Micron: euforische koersen, maar misschien ook wel terecht? * Chipgekte in Korea en Taiwan * Signify: groei zit er niet meer in. Wat nog wel? * Heineken heeft een nieuwe CEO * Rheinmetall 20% onderuit door één gemiste order? * Dilemma van de week: uranium of koper? * Luisteraarsvraag: Meta, Microsoft en Netflix

26 jun 2026 - 56 min
aflevering Bekruipt jou ook zo'n top-van-de-markt-gevoel? artwork

Bekruipt jou ook zo'n top-van-de-markt-gevoel?

Slechts één van de drie beleggers aan de IEX-podcasttafel schreef in op SpaceX. Wie dat was hoor je in de nieuwste aflevering van de IEX Beleggerspodcast. Pieter Kort ontvangt daarin IEX-analist Hildo Laman en Value8-CEO en IEX-columnist Peter Paul de Vries. Met zo'n bezetting kan het gesprek alle kanten op, en dat blijkt ook, als we alle besproken onderwerpen op een rijtje zetten:  * Wie schreef er in op SpaceX? * Is een belegging in SpaceX fundamenteel te onderbouwen? * Hebben jullie ook zo'n top-van-de-markt-gevoel? * Volgende IPO-kandidaten: OpenAI en Anthropic * Nieuw record AEX: waarom presteert Amsterdam zoveel beter dan andere beurzen? * Is de volgende crisis weer een rentecrisis? * Peter Paul en Hildo blikken terug op hun jaartips voor 2026: Uber, Rheinmetall, Meta, Besi, ASMPT en Park Plaza Hotel Group * Dilemma: Oranje wereldkampioen, of...? * Aandelen: Basic-Fit, Aalberts, Value8, Knaus Tabbert * Welk Nederlands bedrijf wordt door de markt onderschat op dit moment? Bekijk of beluister de podcast via de player hierboven of ga naar Youtube of uw favoriete podcast-app.  Op 19 juni nemen we de IEX Beleggerspodcast op met publiek. Op de IEX Beleggersdag kunt u live aanwezig zijn tijdens die opnames, met onder andere fondsmanager Jeroen Blokland en Triodos-CEO Marcel Zuidam als gast. Het enige dat daarvoor nodig is, is een toegangsbewijs voor de IEX Beleggersdag. Die koopt u hier.  [https://beleggersdag.iex.nl/]  Volgende week: live vanaf de IEX Beleggersdag

12 jun 2026 - 58 min
aflevering Onbegrijpelijk hoge koersen? "De beurs is niet gek" artwork

Onbegrijpelijk hoge koersen? "De beurs is niet gek"

Op indexniveau leek er niet zoveel aan de hand, maar onder de oppervlakte gebeurde er van alles in de afgelopen beursweek. Pieter Kort duikt met IEX-analist Hildo Laman en special guest Mary Pieterse-Bloem van het Rabobank Investment Office onder de motorkap van de beurs: waar moeten we ons zorgen over maken en waar liggen nu de kansen? Deze week in de IEX Beleggerspodcast: * Dossier Iran: geen deal, maar ook geen paniek; hoe kan dat? * Centrale bankiers maken zich wél zorgen en staan klaar met rentewapens * Is AI ook een (onverwachte) bron van inflatie?  * De chiprally komt even tot rust, maar is hij ook uitgewoed? * Nvidia gaat in PC's * Zelfs cashflowkoning Alphabet gaat nu geld ophalen bij beleggers * Prosus, Tencent en verse AI-fantasie * Akzo Nobel en de overname die er nooit mocht komen * Wolters Kluwer leeft (een beetje) op; keerpunt? * Dilemma van de week: raket 1 of raket 2? * Luisteraarsvragen: een Spaans defensieaandeel en eenZwitserse verzekeraar, sector- en thema-ETF's en schone energie Bekijk of beluister de podcast via de player hierboven of ga naar Youtube of uw favoriete podcast-app.

5 jun 2026 - 52 min
Super app. Onthoud waar je bent gebleven en wat je interesses zijn. Heel veel keuze!
Super app. Onthoud waar je bent gebleven en wat je interesses zijn. Heel veel keuze!
Makkelijk in gebruik!
App ziet er mooi uit, navigatie is even wennen maar overzichtelijk.

Kies je abonnement

Meest populair

Premium

20 uur aan luisterboeken

  • Podcasts die je alleen op Podimo hoort

  • Geen advertenties in Podimo shows

  • Elk moment opzegbaar

Probeer 14 dagen gratis
Daarna € 9,99 / maand

Probeer gratis

Premium Plus

Onbeperkt luisterboeken

  • Podcasts die je alleen op Podimo hoort

  • Geen advertenties in Podimo shows

  • Elk moment opzegbaar

Probeer 30 dagen gratis
Daarna € 13,99 / maand

Probeer gratis

Alleen bij Podimo

Populaire luisterboeken

Veelgestelde vragen

Meer vragen & antwoorden
Probeer gratis

Probeer 14 dagen gratis. € 9,99 / maand na proefperiode. Elk moment opzegbaar.