Mads og A-holdet
Dilemmaer: Simones far er uhelbredeligt syg med cancer. Simone oplever, at hendes ældste og bedste veninde stort set ikke spørger ind til faren, og det sårer hende. Trine bor i en gård, hvor et forældrepar flere gange om ugen sender et barn ned og lege uden opsyn. Barnet er ret krævende, og det ender ofte med, at Trine, som selv er en træt alenemor, må tage sig af ham. Lisa og hendes mand har små børn og har været sammen i 13 år. Lisa har mistet sine følelser for sin mand, og hun spurgte, om hun skal gå. Kristas kæreste synes, kondomer er trælse. Derfor overvejer Krista at købe en ring, der kan tracke hendes cyklus, men den vil kæresten ikke være med til at betale. Martin har en mistanke om, at hans brors kæreste har en personlighedsforstyrrelse. Han er i tvivl, om han skal tale med sin bror om sin mistanke. A-holdet: Næstformand i Socialdemokratiet & borgmester Christina Krzyrosiak, direktør Uffe Buchard og filminstruktør & skuespiller Julie Ølgaard.
440 afleveringen
Reacties
12God fornøjelse med ugens episode. Byd ind med tanker og indspark her. Jeg tror, mange kan relatere til dilemmaerne i dag. Og som altid - tak for at holde en god tone i tråden 🙏🏻👍👋♥️🔥 //Mads
Det første dilemma: Kunne Simone måske spørge veninden “er du okay? Hvordan har du det i alt det med min far? Jeg kan jo mærke, at du slet ikke spørger ind til det, så jeg vil høre om du er okay” På den måde viser hun både omsorg for sin veninde, men får også gjort opmærksom på, at hey, jeg mærker at du slet ikke spørger ind til mig, så jeg antager at det selvfølgelig er fordi du selv er så ramt af det, for ellers havde du spurgt ind❤️
Måske Simones vendinde trækker sig for fordi hun selv er meget meget ked af det men fordi det ikke er hendes far så giver hun dig den plads, fordi hun kan være bange for at “tage din plads” i den her sorg. Hun har også brug for at reagere da hun formodentlig er ret involveret i relationen til Sofies far fordi de har det tætte bånd som familie? som veninden jo også er en del af. ❤️
Præcis min tanke.... Måske veninden også er i stor sorg over Sofies fars sygdom, men bærer den for sig selv, og trækker sig, da hun måske føler, at hendes sorg ikke er ligeså 'legal' som Sofies❤️
Og jeg mener selvfølgelig Simone og ikke Sofie 😊
Måske skulle Trine bare sige til Hannibal, når hun går og sige til Hannibal at han lige skal rende op og sige det til sine forældre, og så kan de jo selv vurdere om han skal være dernede alene eller ej😊 Eller hun kunne lige ringe på deres dørtelefon og sige at hun smutter nu, så Hannibal er alene. “Skal jeg sende ham eller, er det ok han er hernede alene?”😊
Uffe ♥️♥️♥️
Aura-ring er jo ikke prævention. Hold nu op 😂❤️ Er helt enig med panelet, der er en dybere samtale I bliver nødt til at ha’. Ellers bliver du potentielt gravid med din kæreste du beskriver som nærig og så løber livet potentielt afsted med jer, ikke omvendt 😁 Hvad vil du? Kan du i længden holde ud at ha’ en nærig kæreste? Nærig med penge er ofte = nærig med kærlighed. Det er i hvert fald min erfaring. Kærlig hilsen 👵🏻
Dejlig ferie til jer alle😎 men jeg vil savne podcasten 🥰
Der kommer episoder hele sommeren. Hver fredag!!
Barnet i gården: Synes Uffe har så meget ret👌🏼 Hun skal ikke være nervøs for at ødelægge det gode fællesskab, for det skal vist forbedres uanset. Forældrene har ansvar for hvad deres 4 årig foretager sig, eller at aftale med en anden forældre at holde øje.
Allerførst kæmpe kram til Simone. Min egen mor har også kronisk cancer, så jeg kan relatere til at have en syg forældre. Fortæl dine veninde hvordan du har det, hvad du har brug for ❤️❤️. Jeg er sikker på din veninde er bange for sorgen og bærer på den tunge byrde i det skjulte. Håber du får mulighed for en ordentlig og værdig afsked med dig far 🙏🙏. Forhåbentlig har I mange gode minder.
God fornøjelse med ugens episode. Byd ind med tanker og indspark her. Jeg tror, mange kan relatere til dilemmaerne i dag. Og som altid - tak for at holde en god tone i tråden 🙏🏻👍👋♥️🔥 //Mads
Det første dilemma: Kunne Simone måske spørge veninden “er du okay? Hvordan har du det i alt det med min far? Jeg kan jo mærke, at du slet ikke spørger ind til det, så jeg vil høre om du er okay” På den måde viser hun både omsorg for sin veninde, men får også gjort opmærksom på, at hey, jeg mærker at du slet ikke spørger ind til mig, så jeg antager at det selvfølgelig er fordi du selv er så ramt af det, for ellers havde du spurgt ind❤️