Kjærlighetens kaos
Kjærlighet er et bånd, vårt trygge sted og vårt hjem. Men hva skjer når tåleevnen blir for stor, når vi overtilpasser oss og blir værende lenger enn vi egentlig bør? I ukens episode er Lisa Tønne gjest hos Sissel, i en samtale om å gi slipp på forhold, håp og gamle mønstre. Om å romantisere evnen til å tåle, om ensomhet og venterommet mellom det som var og det som skal bli. Og om hvorfor man noen ganger må tørre å dø litt hver dag, for å kunne leve sitt beste liv.
43 Episoder
Kommentarer
10Kloke ord fra Lisa 🌷
Kloke damer 🌹🌹 utrolig hva jeg lærer om meg selv ved å høre på. Takk for fin episode!❤️
Lisa, du sier så mye viktig og fint. Jeg hører også på Tusvik og Tønne, og tar meg selv i å nikke og si «ja, akkurat» når jeg hører deg snakke om relasjoner, det være seg til en partner, medmennesker generelt eller til barn. Du har en viktig stemme og formidler gode verdier! Heier så på deg!
Denne episoden syntes jeg det var vanskelig å hente læring fra. Mye analogier som ikke gikk hjem hos meg, og vanskelig å se hvordan Lisa sine erfaringer kan anvendes i eget liv. Litt skuffet, ettersom temaet er etterlengtet - men gjerne mer i retningen av ‘Hvordan håndterer man et brudd’ og ‘Hvordan gir man slipp’, kanskje til og med ‘Hvordan bygger man et ærlig virkelighetsbilde av seg selv og partner fra en tidligere relasjon, som åpner for personlig læring og trygghet i nye relasjoner?’
Veldig fin episode ❤️
Skulle ønske Lisa snakket mer om hvordan hun hadde det når hun kom til Norge. Hva familien hun kom til gjorde med henne med det at hun føler og er forlatt fra sin biologiske foreldre. Gjorde den norske familien noe bra for Lisa slik at hun føler følelsen av å bli forlatt mindre. Vil høre mer hvordan det var for Lisa å ha adoptivforeldre. Vil hun prøve å få kontakt med familien i Iran eller er skuffelsen og følelsen av å bli forlatt for strek. Klarer Lisa å tilgi det, slik hun tenker om å tilgi
Så klok prat, Lisa❤️
Fantastisk episode. Takk Lisa for alt du setter ord på 💜
For en helt fantastisk episode! To av mine favorittmennesker! Kloke, smarte og varme. Elsk❤️
syns hun har snakket veldig lite om at hun er blitt skilt. Fikk det meg meg nesten nå nylig. rart siden de har vert sp åone om brudd og hva sombskjer..samme med marte og janka. janka er og plutselig skilt. uten at de forteller noe om det. skufffet
Kloke ord fra Lisa 🌷
Lisa, du sier så mye viktig og fint. Jeg hører også på Tusvik og Tønne, og tar meg selv i å nikke og si «ja, akkurat» når jeg hører deg snakke om relasjoner, det være seg til en partner, medmennesker generelt eller til barn. Du har en viktig stemme og formidler gode verdier! Heier så på deg!