Geluiden uit Oost
Op woensdag 29 april werd op de Javakade herdacht dat 75 jaar geleden de Molukse KNIL-militairen voet zetten op Nederlandse bodem. Hun ontvangst was, zacht uitgedrukt, lauw. Na aankomst werden zij verspreid over het land en ondergebracht in voormalige detentie- en deportatie-kampen. Ondanks deze omstandigheden toonde de Molukse gemeenschap veerkracht en onderlinge verbondenheid. Hoewel het trauma van het niet kunnen terugkeren bleef, wisten zij toch een plek te vinden in de Nederlandse samenleving. Reportage en samenstellling: Leon Paquay Muziek: Hena masa waja
77 Folgen
Kommentare
0Sei die erste Person, die kommentiert
Melde dich jetzt an und werde Teil der Geluiden uit Oost-Community!