Narkobetjenten
"Du skal dø af den samme sygdom som mig, din so." Mia forsøger først at ignorere manden, der står og råber uden for hendes hoveddør. Men da hun åbner, presser han sig ind i lejligheden og voldtager hende. Efter overfaldet fortæller han, at han er HIV-smittet. Mia bliver grebet af en altoverskyggende frygt: Hvad hvis han taler sandt? I denne episode møder du Mia, der i mange år levede som kriminel gadeprostitueret i Vesterbros skyggeside. Et liv præget af stoffer, vold og overlevelse. Men også et liv, hun har kæmpet sig fri af. Det er historien om et brutalt overgreb, konsekvenserne der fulgte, og en kvinde, der nægtede at lade sig knække. Følg Narkobetjenten i appen og lyt til nye episoder hver tirsdag. Følg Narkobetjenten på Facebook og @chokoandersen på Instagram. Vært og tilrettelæggelse: René Dahl Andersen Tilrettelæggelse: Pia Møller Redaktør: Sarah Ørsted Produktion, mix og klip: Jakob Ranum Musik: Peter Sejersbøl
267 Folgen
Kommentare
23Der er så mange ting, som simpelthen ikke hænger sammen i historien. Selvfølgelig må tiltalte ikke sidde med våben inde i en retssal, altså come on?
Kunne man måske undgå at have tyggegummi eller andet i munden under interviewet.? 😊
Nu har jeg været på byvandring med Mia og hun er meget sød .der er nogle ting der ikke helt hænger sammen i det hun fortæller .men vælger at tro på at meget af det også er svært for hende at huske da hun jo var aktiv dengang .. syntes mia har klaret sig utroligt godt efterfølgende så stor ros til hende herfra
Mia har overkommet helt utrolige ting, og når man har levet på gaden i mere end 20 år, er det nok svært at formidle det liv helt ligefremt. Jeg synes, vi skal passe godt på Mia - hendes historie er hendes. ❤️❤️
Jeg vil ikke kaste hovedpersonen under bussen, men hvis ikke René havde rettet op på hendes historie og spurgt ind til rigtig mange ting, så havde jeg været forvirret. Undrer mig over hendes tatovering mht politiet. Hun er blevet lemlæstet, voldtaget, ydmyget af andre mænd, men en kommentar ( som var dum) fra en politimand gør, at hun hader alle i politiet 😳.
Du skal tænke på at her sidder et menneske som har været udsat for ubeskrivelige ting i sit liv. Hun var et sted i sit liv hvor hun var rigtig sårbar og tog stoffer. Jeg tænker det kan være svært at huske alt ned til mindste detalje fra såden en tid. I forhold til hendes tattoovering synes jeg man skal lade være med at dømme hende for hvad hun er blevet krænket af, for det er de færreste der kan sætte sig i hendes sted.
Jeg har hørt første del af din historie, jeg kommer fra andre kår end dig…. Jeg beundrer dit mod for at ville dele dit liv på den her måde…. Jeg må sige, selv om jeg ikke på nogen måde kan sætte mig ind i hvordan sådan et liv som dit, har været og er, så har du min fulde empati!
Hold nu k… jeg er total mundlam og fuldstændig ramt, jeg har rørt mange historier om forskellige skæbner. Men hold nu op sødeste Mia, hvad du ikke har været igennem. Din livsfortælling gjorde virkelig stor indtryk på mig. Alt muligt kærlighed til dig❤️❤️
Hvor er du bare sej Mia, at du står frem 🥰
Vildt nok billede hun har af sig selv. Blandt andet at hun godt ved “at hun har et godt ordforråd” forinden har hun sagt sætningen “der liggede vi” 🥴🥴🥴
Jeg tænkte samme. Flere underlige ord og sætninger. Men mon ikke det skal forstås i kontrast til hvem hun var iblandt? Det er seriøst nogle voksne der har svigtet i hendes opvækst 💔 Og jeg kan kun ønske hende alt det bedste fremover ❤️ Og så får jeg bare evig kvalme over Renés fascination af ledere 🤢
ikke ledere, men ledere 😅
LUDERE! (tak til auto-correct 🙄)
SHIT HUN HAR FART PÅ! 😂
Lidt rodet, men en mega barsk historie om et menneske som til trods for misbrug har overkommet at leve videre. Hold da op 😳😞
Correct me if I wrong men Det lyder virkelig som en påvirket kvinde, der sidder i stolen. Den måde hun lyder tør I munden på og som om hun har "narko købe"
Jeg synes det er så ærgerligt at hendes udtalelse om at Heroin ikke er skadeligt for babyen i maven får lov til at stå uimodsagt. Jeg har desværre flere gange hørt i podcasten, at misbrugere får ros for at stoppe eller sætte forbruget ned, helt uden at der bliver sat ord på at det er voldsomt skadeligt for et barn at blive skabt i en krop med enten alkohol eller stoffer. Jeg ved, at misbrugeren gør deres bedste, men vi må ikke underkende den påvirkning det har på et barn/foster.
Vildt godt afsnit 🫶
Det er godt nok helt rodet, hvordan kan hun vende svaret på spørgsmålene til noget helt andet midt i sætningen, det er godt nok imponerende😅
Det er så mega trist at utilregnelig mennesker skal have lov at have dyr. Hvorfor er det at man tænker det er ok at misserne dyr fordi man selv har det skidt.
Det er så mega trist at utilregnelig mennesker skal have lov at have dyr. Hvorfor er det at man tænker det er ok at misserne dyr fordi man selv har det skidt.
Det er godt nok helt rodet, hvordan kan hun vende svaret på spørgsmålene til noget helt andet midt i sætningen, det er godt nok imponerende😅
Det er godt nok helt rodet, hvordan kan hun vende svaret på spørgsmålene til noget helt andet midt i sætningen, det er godt nok imponerende😅
Der er så mange ting, som simpelthen ikke hænger sammen i historien. Selvfølgelig må tiltalte ikke sidde med våben inde i en retssal, altså come on?
Kunne man måske undgå at have tyggegummi eller andet i munden under interviewet.? 😊